Με ικανοποιητικούς ρυθμούς και μέσα στα χρονοδιαγράμματα προχωρούν οι
εργασίες για την κατασκευή του φράγματος στο Φιλιατρινό ποτάμι στους
Χριστιάνους και όπως όλα δείχνουν τον Σεπτέμβριο του 2013 θα έχει
ολοκληρωθεί η κατασκευή του.
Με
την ανοχή και την καλή διάθεση των ιδιοκτητών της περιοχής, οι οποίοι
ακόμη δεν έχουν αποζημιωθεί για τις απαλλοτριώσεις των κτημάτων τους, οι
εργασίες είναι σε πλήρη εξέλιξη.
Ήδη το φράγμα έχει αρχίσει να....
παίρνει
μορφή και έχει φτάσει στο μέσο περίπου από το συνολικό ύψος των 55
μέτρων που θα έχει.
Στο σημείο αυτό έχουν επικεντρωθεί οι εργασίες αυτή
την περίοδο καθώς μέχρι το τέλος του χρόνου προγραμματίζεται να έχει
φτάσει στο τελικό του ύψος και από εκεί και πέρα να ξεκινήσουν οι
υπόλοιπες εργασίες που απαιτούνται.
Με εντατικούς ρυθμούς το μείγμα
αδρανών υλικών και τσιμέντου μεταφέρεται με ειδικούς ταινιόδρομους στο
σημείο του φράγματος και από εκεί με χωματουργικά μηχανήματα στρώνεται
και συμπιέζεται. Αξίζει να σημειώσουμε ότι η εφαρμογή των ταινιοδρόμων
εφαρμόζεται για πρώτη φορά σε κατασκευή φράγματος στην Ελλάδα.
Η
λεκάνη του φράγματος που θα δημιουργηθεί θα είναι της τάξεως των 8 εκ.
κυβικών μέτρων με δυνατότητα ετήσιας παροχής νερού 9 εκ. κυβικών
περίπου, που αντιστοιχούν στην άρδευση περισσοτέρων από 30.000 στρ.
καλλιεργειών.
Ωστόσο για να είναι λειτουργικό το φράγμα θα πρέπει να
γίνουν και τα δίκτυα άρδευσης που είναι ξεχωριστό έργο και το οποίο ίσως
δεν έχει προχωρήσει όσο θα έπρεπε.
Το μήκος του θα είναι 240 μέτρα,
στην βάση του το πλάτος φτάνει τα 100 μέτρα και στο άνω μέρος τα 8, από
όπου θα διέρχεται και ο επαρχιακός δρόμος.
Σχετικά
με την πορεία των εργασιών ο εργοταξιάρχης Παναγιώτης Αναγνωστόπουλος
μας είπε: «Είμαστε στην κατασκευή του κυρίως φράγματος και κοντεύουμε να
φτάσουμε στην μέση του. Το συνολικό ύψος είναι στα 55 μέτρα και τώρα
είμαστε περίπου στο μισό. Πιστεύουμε ότι τέλος του χρόνου θα έχει
ολοκληρωθεί η κατασκευή του σκληρού επιχώματος -το υλικό από το οποίο
κατασκευάζεται το φράγμα το οποίο είναι ένα μείγμα αδρανών υλικών και
τσιμέντου που παρασκευάζεται με μίξερ, κατεβαίνει με ταινίες και
διαστρώνεται με οδοστρωτήρες. Μέχρι το τέλος του χρόνου αυτό θα έχει
τελειώσει οπότε θα περάσουμε στο στάδιο της ανωδομής, δηλαδή του πάνω
μέρους του φράγματος όπου είναι ο δρόμος -η παραλλαγή της παλιάς
επαρχιακής οδού- και στην κατασκευή του ανάντη μανδύα στεγάνωσης.
Δουλειές που υπολογίζουμε περί τα τέλη Σεπτέμβρη του 2013 να
ολοκληρωθούν μαζί με την παράδοση του έργου».
Ο
κ. Αναγνωστόπουλος επισήμανε ότι στην αρχή υπήρξαν κάποια προβλήματα με
τις απαλλοτριώσεις και το δανειοθάλαμο για τα αδρανή υλικά, ωστόσο αυτά
επιλύθηκαν και οι εργασίες προχωρούν κανονικά χωρίς να υπάρχουν
καθυστερήσεις.
Παράλληλα
δε με το φράγμα έχει προχωρήσει και η παραλλαγή της επαρχιακής οδού που
συνδέει τους Χριστιάνους με τα Φιλιατρά, όπου έχουν γίνει τα
χωματουργικά και έχει δρομολογηθεί μια επέμβαση για τα πρανή στην
περιοχή της Μώραινας όπου υπάρχουν κατολισθήσεις.
Οπως
προαναφέραμε, στην παρούσα φάση το δίκτυο άρδευσης δεν αποτελεί
αντικείμενο της συγκεκριμένης εργολαβίας, καθώς είναι ακόμη στη φάση της
μελέτης. Αυτό που θα κατασκευαστεί προς το παρόν είναι το τμήμα του
κεντρικού αγωγού πάνω στο οποίο θα συνδεθούν τα δίκτυα άρδευσης και το
οποίο θα φτάσει περίπου μέχρι το δρόμο Φιλιατρών - Πλάτης.
Οπως
υπολογίζεται από τους υπεύθυνους της εταιρείας το φράγμα σε μια μέση
χρονιά βροχοπτώσεων θα μπορέσει να γεμίσει σε ένα χρόνο. Η παροχή του
νερού είναι στα 9 μέτρα από τον πυθμένα, πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί
να δώσει νερό στην κατανάλωση από τα 9 μέτρα και πάνω χωρίς να χρειαστεί
να γεμίσει πλήρως, ενώ το συνολικό βάθος της λίμνης θα είναι 45 μέτρα.
Μια λίμνη που θα δημιουργήσει ένα νέο οικοσύστημα στην περιοχή,
παράλληλα με την διατήρηση του οικοσυστήματος στο ποτάμι όπου θα
συνεχίσει να διατηρείται σε αυτό μια ελάχιστη ποσότητα νερού.
Μέγα
ζήτημα όμως για τους κατοίκους της περιοχής είναι η καταβολή των
αποζημιώσεων από τις απαλλοτριώσεις, καθώς αν δεν υπήρχε η καλή θέληση
των ιδιοκτητών το έργο μπορεί να μην είχε ξεκινήσει αφού ακόμη οι ίδιοι
δεν έχουν πληρωθεί.
Οπως
μας ενημέρωσε σχετικά με αυτό το θέμα ο υπεύθυνος του εργοταξίου
Βαγγέλης Αντωνίου, ήδη έχει βγει η πρώτη απόφαση του Πρωτοδικείου
Κυπαρισσίας στη δίκη που έγινε στις 16 Νοεμβρίου 2011 και απομένει να
καταβληθούν τα χρήματα στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, ώστε να
πληρωθούν οι δικαιούχοι για το 60% της απαλλοτρίωσης -καθώς το υπόλοιπο
40% μένει για εγγυοδοσία για τυχόν εφετείο.
Το ποσό που έχει δεσμευτεί
σε ειδικό λογαριασμό είναι 3,5 εκ. ευρώ, ενώ με την πρώτη αυτή απόφαση
οι δικαιούχοι θα πάρουν 900.000 ευρώ.
Επίσης έγινε ένα δεύτερο
δικαστήριο στις 21 Μαρτίου 2012 και για άλλους δικαιούχους, ενώ θα
ακολουθήσει και άλλο στις 6 Ιουνίου που όμως αφορά μικρότερες εκτάσεις
που έχουν απαλλοτριωθεί κατά μήκος του αγωγού.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Αφήστε το σχόλιο σας πάντα με κόσμιο τρόπο, χωρίς κακές κουβεντούλες, γιατί θα σας μαλώσω.....
Αν βρίζετε ή είστε νευρασθενικοί αφήστε το καλύτερα!!
Ότι γράψτε τσάμπα ο κόπος, δεν πρόκειται να δημοσιευτεί. Όλα θα περνούν από έλεγχο....
"ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ"