Την απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη προανήγγειλε χθες µιλώντας στη Βουλή, ο νέος υπουργός Περιβάλλοντος Γιώργος Παπακωνσταντίνου.
«Θα επανεξετάσουµε την απαγόρευση της πετρελαιοκίνησης στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη», τόνισε χαρακτηριστικά.
«Θα επανεξετάσουµε την απαγόρευση της πετρελαιοκίνησης στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη», τόνισε χαρακτηριστικά.
«Για την εξυπηρέτηση των πολιτών....
και τη µείωση του µεταφορικού κόστους επιχειρήσεων και καταναλωτών. Οι σύγχρονες τεχνολογίες πετρελαιοκίνησης έχουν οδηγήσει όλες τις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες σε αυτήν την κατεύθυνση».
Η πετρελαιοκίνηση σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη έχει µπλοκάρει πολλές φορές τα τελευταία χρόνια, µε πρόσχηµα την προστασία του περιβάλλοντος.
και τη µείωση του µεταφορικού κόστους επιχειρήσεων και καταναλωτών. Οι σύγχρονες τεχνολογίες πετρελαιοκίνησης έχουν οδηγήσει όλες τις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες σε αυτήν την κατεύθυνση».
Η πετρελαιοκίνηση σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη έχει µπλοκάρει πολλές φορές τα τελευταία χρόνια, µε πρόσχηµα την προστασία του περιβάλλοντος.
Ωστόσο, η εκτίµηση είναι ότι πάνω από 80.000 πετρελαιοκίνητα παλιάς και νέας τεχνολογίας αυτοκίνητα κυκλοφορούν στους δρόµους των δύο πόλεων, επιβαρύνοντας την ατµόσφαιρα µε αιωρούµενα σωµατίδια που συνδέονται µε σοβαρά αναπνευστικά προβλήµατα.
Την ίδια ώρα, το ερώτηµα ντίζελ ή βενζίνη έχει απαντηθεί εδώ και χρόνια στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, όπου όχι µόνο επιτρέπεται η πετρελαιοκίνηση, αλλά σε ορισµένες αγορές – π.χ. στην ιταλική – κυριαρχεί όσον αφορά στις πωλήσεις αυτοκινήτων.
Τα σύγχρονα πετρελαιοκίνητα οχήµατα – σε αντίθεση µε τα ντιζελοκίνητα προηγούµενης γενιάς – έχουν, σύµφωνα µε ειδικούς, «θεραπεύσει τις ασθένειες του παρελθόντος» χάρη στη χρήση προηγµένων αντιρρυπαντικών συστηµάτων, όπως είναι οι παγίδες αιθάλης, που παρακρατούν τα µικροσκοπικά σωµατίδια της κάπνας.
Την ίδια ώρα, το ερώτηµα ντίζελ ή βενζίνη έχει απαντηθεί εδώ και χρόνια στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, όπου όχι µόνο επιτρέπεται η πετρελαιοκίνηση, αλλά σε ορισµένες αγορές – π.χ. στην ιταλική – κυριαρχεί όσον αφορά στις πωλήσεις αυτοκινήτων.
Τα σύγχρονα πετρελαιοκίνητα οχήµατα – σε αντίθεση µε τα ντιζελοκίνητα προηγούµενης γενιάς – έχουν, σύµφωνα µε ειδικούς, «θεραπεύσει τις ασθένειες του παρελθόντος» χάρη στη χρήση προηγµένων αντιρρυπαντικών συστηµάτων, όπως είναι οι παγίδες αιθάλης, που παρακρατούν τα µικροσκοπικά σωµατίδια της κάπνας.
Η ΤΙΜΗ ΑΓΟΡΑΣ.
Η τιµή αγοράς ενός πετρελαιοκίνητου Ι.Χ. είναι αυξηµένη κατά περίπου 8% έως 10% σε σύγκριση µε ένα αντίστοιχο βενζινοκίνητο µοντέλο. Θα πρέπει να ξεκαθαριστεί ότι άλλο είναι το όφελος για τον κάτοχο ενός µεγάλου SUV, που διανύει πολλές χιλιάδες χιλιόµετρα κάθε χρόνο και άλλο του ιδιοκτήτη ενός µίνι, το οποίο καλύπτει λίγα χιλιόµετρα σε ετήσια βάση.
Επίσης, σηµαντικό ρόλο παίζουν η διαµόρφωση της λιανικής τιµής του πετρελαίου κίνησης και της βενζίνης (σήµερα κοστίζει το λίτρο ντίζελ περίπου 20 λεπτά φτηνότερα), τα διαστήµατα και το κόστος σέρβις (το πετρελαιοκίνητο όχηµα απαιτεί αραιότερα σέρβις) και βέβαια η αξία µεταπώλησης. Η πετρελαιοκίνηση στην Ελλάδα απαγορεύεται στους διευρυµένους δακτυλίους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Από την απαγόρευση της κυκλοφορίας εξαιρούνται µόνο τα ταξί, τα στρατιωτικά και τα βαρέα οχήµατα, και τα φορτηγά κάτω των 4 τόνων για παραγωγούς και πωλητές σε λαϊκές αγορές.
Αρχικά απαγορεύτηκε η κίνηση των πετρελαιοκίνητων οχηµάτων στην ευρύτερη περιοχή της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης εξαιτίας της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης που προκαλούν τα σωµατίδια αιθάλης – ευθύνονται για καρκίνο –, η γνωστή κάπνα. Οπως επισηµαίνουν ειδικοί, «αυτό ήταν ένα σωστό µέτρο για τα δεδοµένα της εποχής»
ΤΑ ΝΕΑ online Επίσης, σηµαντικό ρόλο παίζουν η διαµόρφωση της λιανικής τιµής του πετρελαίου κίνησης και της βενζίνης (σήµερα κοστίζει το λίτρο ντίζελ περίπου 20 λεπτά φτηνότερα), τα διαστήµατα και το κόστος σέρβις (το πετρελαιοκίνητο όχηµα απαιτεί αραιότερα σέρβις) και βέβαια η αξία µεταπώλησης. Η πετρελαιοκίνηση στην Ελλάδα απαγορεύεται στους διευρυµένους δακτυλίους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Από την απαγόρευση της κυκλοφορίας εξαιρούνται µόνο τα ταξί, τα στρατιωτικά και τα βαρέα οχήµατα, και τα φορτηγά κάτω των 4 τόνων για παραγωγούς και πωλητές σε λαϊκές αγορές.
Αρχικά απαγορεύτηκε η κίνηση των πετρελαιοκίνητων οχηµάτων στην ευρύτερη περιοχή της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης εξαιτίας της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης που προκαλούν τα σωµατίδια αιθάλης – ευθύνονται για καρκίνο –, η γνωστή κάπνα. Οπως επισηµαίνουν ειδικοί, «αυτό ήταν ένα σωστό µέτρο για τα δεδοµένα της εποχής»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Αφήστε το σχόλιο σας πάντα με κόσμιο τρόπο, χωρίς κακές κουβεντούλες, γιατί θα σας μαλώσω.....
Αν βρίζετε ή είστε νευρασθενικοί αφήστε το καλύτερα!!
Ότι γράψτε τσάμπα ο κόπος, δεν πρόκειται να δημοσιευτεί. Όλα θα περνούν από έλεγχο....
"ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ"