Τα ΤΟΜS shoes αποτελούν το τελευταίο διάστημα νέα μόδα, η οποία όμως έχει... φιλανθρωπικό σκοπό. Το 2006 ο αμερικανός Μπλέικ Μαϊκόσκι πήγε διακοπές στην Αργεντινή.
Εκεί βρέθηκε σε ένα χωριό όπου.... .... συνειδητοποίησε ότι τα παιδιά που ζούσαν εκεί δεν φορούσαν παπούτσια. «Με έκπληξη διαπίστωσα πως τόσα πολλά παιδιά κυκλοφορούσαν ξυπόλητα. Τα πόδιατους είχαν κοψίματα ενώ πολλά είχαν πάθει μολύνσεις. Μεγάλωσα στο Τέξας και ουδέποτε ανησύχησα για παπούτσια, ρούχα ή φαγητό» λέει σε συνέντευξή του στα «ΝΕΑ» ο 33χρονος ιδρυτής της εταιρείας ΤΟΜS Shoes Ιnc., ο οποίος αυτές τις μέρες βρίσκεται στη χώρα μας δίνοντας ομιλίες, όπως αυτή στο Μουσείο Μπενάκη την περασμένη Παρασκευή. Τότε ήταν που του ήρθε η ιδέα να ιδρύσει μία εταιρεία με παπούτσια, η οποία όμως θα λειτουργούσε ως ένας υποστηρικτικός τρόπος να «δίνει στην κοινωνία»: «Με κάθε ζευγάρι που θα πουλούσαμε, η εταιρεία θα δώριζε ένα καινούργιο ζευγάρι σε παιδιά που θα τα είχαν ανάγκη». Το σλόγκαν μάλιστα πολύ γρήγορα έγινε «Αγόρασε ένα ζευγάρι παπούτσια, βοήθησε ένα παιδί».
Μέχρι σήμερα η εταιρεία η οποία έχει την έδρα της στο Λος Αντζελες και απασχολεί 72 εργαζομένους έχει δωρίσει 600.000 καινούργια ζευγάρια παπούτσια σε παιδιά που τα έχουν ανάγκη, σε όλον τον κόσμο. Στην ερώτηση «πώς προέκυψε η ονομασία ΤΟΜS», ο Μπλέικ απαντά πως «το πρότζεκτ το είχα ονομάσει από την πρώτη στιγμή “Shoes for Τomorrow” δηλαδή “Παπούτσια του Αύριο”, μόνο που το “Τomorrow” δεν χωρούσε, γι΄ αυτό το περιόρισα σε ΤΟΜS». Το σλόγκαν «Οne for Οne» έχει αποκτήσει φανατικούς οπαδούς, τα συγκεκριμένα παπούτσια έχουν γίνει σύμβολο φιλανθρωπίας και κοινωνικής ευθύνης ενώ το έργο του Μπλέικ έχει αναγνωριστεί από προσωπικότητες, όπως ο Μπιλ Κλίντον και ο Μπιλ Γκέιτς. «Εγώ κι άλλοι τρεις που με βοήθησαν να ξεκινήσω την εταιρεία δεν γνωρίζαμε τίποτα από παπούτσια ή για το πώς κινείται η αγορά. Να φανταστείτε πως τα δύο πρώτα χρόνια παρακαλούσα τον κόσμο να αγοράσει τα προϊόντα μας». Οι δυσκολίες αυτές όμως δεν τον πτόησαν. Από το 2006 έχει δωρίσει χιλιάδες ζευγάρια σε παιδιά στην Αργεντινή, την Αιθιοπία, τη Νότια Αφρική, την Αϊτή και τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής.
«Οι περιοχές που επισκεπτόμαστε έχουν διαφορετικές ανάγκες, ωστόσο η ανάγκη για παπούτσια είναι κοινή. Εχουμε εστιάσει την προσοχή μας σε μια μορφή της ασθένειας που ονομάζεται ελεφαντίαση, η οποία δημιουργεί πολύ έντονα οιδήματα στα κάτω άκρα εξαιτίας της παρατεταμένης επαφής των ποδιών με χώματα. Περισσότεροι από ένα εκατομμύριο άνθρωποι υποφέρουν από αυτήν την ασθένεια στην Αιθιοπία. Προκαλεί έντονη εφίδρωση στα πόδια, πληγές και τραύματα. Το καταπληκτικό όμως είναι ότι η ασθένεια είναι 100% αποτρέψιμη όταν οι άνθρωποι αυτοί φορούν παπούτσια».
Όσοη εταιρεία του Μπλέικ μεγαλώνει τόσο λιγότερες είναι οι ώρες που περνά ο 33χρονος επιχειρηματίας στο γραφείο του, αφού «ξοδεύει» το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου του στα ταξίδια που κάνει προκειμένου να παραδώσει τα παπούτσια σε παιδιά στην Αφρική ή τη Νότια Αμερική. «Δεν υπάρχει για μένα τυπική μέρα. Εάν δεν ταξιδεύω στις χώρες όπου υπάρχει ανάγκη, βρίσκομαι μεταξύ της Νέας Υόρκης, του Ντάλας και του Σιάτλ, όπου παρευρίσκομαι σε meetings με τους συνεργάτες μου».
Τα ΤΟΜS τα οποία φτιάχνονται από οικολογικά υλικά και η τιμή τους κυμαίνεται από 37 έως 57 ευρώ έχουν γίνει απαραίτητα στις παπουτσοθήκες των καταναλωτών και ιδίως των διάσημων αστέρων του κινηματογράφου. Η Τζούλια Ρόμπερτς, η Κίρα Νάιτλι, η Σκάρλετ Γιόχανσον, ο Μάτ Ντέιμον και η Ντέμι Μουρ είναι μερικοί μόνο από τους celebrities που στηρίζουν το έργο του Μπλέικ. «Είναι μεγάλη ανταμοιβή να βλέπεις διαφορετικούς ανθρώπους να φορούν τα ΤΟΜS: Από τα παιδιά στα οποία παραδίδουμε τα παπούτσια, τις διασημότητες που τα φορούν στο κόκκινο χαλί μέχρι τους χιλιάδες φοιτητές κολεγίων οι οποίοι μοιράζονται την ιστορία των ΤΟΜS. Είναι πάντως πολύ ενθαρρυντικό να παρακολουθείς τόσους διάσημους ανθρώπους να συμμετέχουν στο έργο μας, επηρεάζοντας με τη σειρά τους τη μόδα» σημειώνει ο 33χρονος.
Τα... φιλανθρωπικά παπούτσια μπορεί κάποιος να τα βρει και στη χώρα μας, σε καταστήματα κι εμπορικά κέντρα, αλλά και ιντερνετικά στην ιστοσελίδα www. toms-shoes.gr. «Τα πρώτα μηνύματα που δεχόμαστε από τους καταναλωτές στην Ελλάδα είναι πως ενθουσιάζονται όταν διαπιστώνουν ότι όλη αυτή η ιστορία άρχισε από ένα διαμέρισμα τέσσερα χρόνια πριν και τώρα έχει γίνει γνωστή παγκοσμίως. Αυτό που θα πρέπει να γνωρίζετε είναι πως δεν δίνετε μόνο σε παιδιά φτωχών χωρών την ευκαιρία να μην περπατούν ξυπόλητα αλλά και πως αγοράζετε προϊόντα που είναι φιλικά στο περιβάλλον» καταλήγει ο Μπλέικ.
«ΠΩΣ ΞΕΚΙΝΗΣΑ»
«Στην Αργεντινή όταν είδα εκατοντάδες παιδιά χωρίς παπούτσια.Τα πόδια τους είχαν πληγές και μολύνσεις»ΤΑ ΝΕΑ online
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Αφήστε το σχόλιο σας πάντα με κόσμιο τρόπο, χωρίς κακές κουβεντούλες, γιατί θα σας μαλώσω.....
Αν βρίζετε ή είστε νευρασθενικοί αφήστε το καλύτερα!!
Ότι γράψτε τσάμπα ο κόπος, δεν πρόκειται να δημοσιευτεί. Όλα θα περνούν από έλεγχο....
"ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ"