Φίλοι που μας παρακολουθούν

Παρασκευή 14 Δεκεμβρίου 2012

Eπανεκκίνηση των τεσσάρων μεγάλων αυτοκινητοδρόμων

Eπανεκκίνηση των τεσσάρων μεγάλων αυτοκινητοδρόμων  Την καταρχήν συμφωνία κυβέρνησης και παραχωρησιούχων για την επανεκκίνηση των τεσσάρων μεγάλων αυτοκινητοδρόμων ανακοίνωσε η ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης και Υποδομών. 
Στόχος είναι έως την Άνοιξη να ολοκληρωθούν οι διαπραγματεύσεις με τις τράπεζες, να προωθηθούν οι νέες συμβάσεις στη Βουλή και να ξεκινήσουν πάλι τα έργα.
Ο υπουργός Κ. Χατζηδάκης έκανε λόγο για....
«λήξη του πρώτου ημιχρόνου. Τώρα αρχίζει το δεύτερο ημίχρονο που αφορά τη διαπραγμάτευση με τις τράπεζες»
Ο υπουργός τόνισε ότι η καταρχήν συμφωνία αποτελεί ρεαλιστική και βιώσιμη βάση η οποία θα προσελκύσει το επενδυτικό ενδιαφέρον και θα χρηματοδοτηθεί από τις τράπεζες, ενώ εμφανίστηκε συγκρατημένα αισιόδοξος, επισημαίνοντας ότι πρόκειται για 43 τράπεζες, ορισμένες εκ των οποίων είναι από χώρες που αντιμετωπίζουν προβλήματα όπως η Ισπανία, η Πορτογαλία και η Ιρλανδία. Πάντως οι ελληνικές τράπεζες που καλύπτουν περίπου το 45% της χρηματοδότησης, φαίνεται ότι τελικώς θα συνεχίσουν να χρηματοδοτούν τα έργα.
Επισήμανε ακόμη ότι τα έργα αυτά θα αυξήσουν κατά 2% το ΑΕΠ και θα δημιουργήσουν 25.000 άμεσες θέσεις εργασίας.
Συμφωνία Αρχικά είχε υπάρξει συμφωνία για τα έργα της Ολυμπίας Οδού και του Αυτοκινητοδρόμου Αιγαίου και την Τρίτη το βράδυ επετεύχθη συμφωνία και για την Ιόνια Οδό και τον Ε - 65. Αμέσως ενημερώθηκε ο πρωθυπουργός κι αφού έγινε και η ενημέρωση των κομμάτων της συγκυβέρνησης, ο υπουργός Ανάπτυξης Κ. Χατζηδάκης και ο αναπληρωτής υπουργός Σταύρος Καλογιάννης προχώρησαν στην ανακοίνωση της καταρχήν συμφωνίας.
Σύμφωνα με αυτή:
Περιορίζεται το φυσικό αντικείμενο του συνόλου των έργων, με το 20% εξ αυτών να μετατίθεται σε δεύτερη φάση. Στόχος είναι κι αυτά να προωθηθούν εντός τριετίας, ωστόσο δεν ξεκαθαρίστηκε από ποια πηγή θα χρηματοδοτηθούν. Πρόκειται για το τμήμα Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα της Ολυμπίας Οδού και τα τμήματα Τρίκαλα - Εγνατία και Λαμία - Ξυνιάδα του Ε - 65.
Το υπόλοιπο 80% των έργων προχωρούν κανονικά. Συνολικά πρόκειται να υλοποιηθούν 956 χλμ. από τα 1.204 χλμ. που προβλεπόταν αρχικά, καλύπτοντας το 95% του κυκλοφοριακού φόρτου.
Δεν θα υπάρξει αλλαγή στην πολιτική των διοδίων για τα οποία ήδη υπάρχει απώλεια εσόδων της τάξης του 45%.
Η απώλεια των διοδίων θα κατανεμηθεί αναλογικά μεταξύ του Δημοσίου και των παραχωρησιούχων. Το χρηματοδοτικό κενό που υπάρχει θα καλυφθεί από το δάνειο που έχει ήδη συμφωνήσει η κυβέρνηση με την ΕΤΕπ ύψους 650 εκατ. ευρώ, ενώ θα αναζητηθούν και πόροι απο το ΕΣΠΑ.
Το ύψος του κενού θα διαμορφωθεί μετά και τις διαπραγματεύσεις με τις τράπεζες, ενώ σίγουρα θα είναι κατ' ελάχιστο 15% - 17% του συνόλου, αν υπολογιστεί το κενό στα διόδια που χρηματοδοτούν κατά το ένα τρίτον τα έργα και στα οποία υπάρχει ήδη απώλεια της τάξης του 45%.
Σε ό,τι αφορά το ύψος των αποζημιώσεων των παραχωρησιούχων αυτές συμφωνήθηκαν στο ύψος των 280 εκατ. ευρώ. Όπως τόνισε ο υπουργός Κ. Χατζηδάκης το ποσό αυτό είναι κατά πολύ μικρότερο από τις αρχικές απαιτήσεις.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αφήστε το σχόλιο σας πάντα με κόσμιο τρόπο, χωρίς κακές κουβεντούλες, γιατί θα σας μαλώσω.....
Αν βρίζετε ή είστε νευρασθενικοί αφήστε το καλύτερα!!
Ότι γράψτε τσάμπα ο κόπος, δεν πρόκειται να δημοσιευτεί. Όλα θα περνούν από έλεγχο....
"ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ"