Στo πιο κρίσιμο σημείο τους βρίσκονται πλέον οι διαπραγματεύσεις
ανάμεσα στο Δημόσιο και τους παραχωρησιούχους, για τη διάσωση των
τεσσάρων «παγωμένων» οδικών αξόνων.
Οι αλλαγές εκπορεύονται από τρεις αιτίες.
Κατά πρώτον, από δικαστικές
αποφάσεις (λ.χ. το ΣτΕ έχει κάνει δεκτή προσφυγή ενάντια στη διέλευση
αυτοκινητόδρομου από την προστατευόμενη περιοχή....
του Καϊάφα στη δυτική Πελοπόννησο, ενώ η υπόθεση βρίσκεται και στο Ευρωδικαστήριο).
του Καϊάφα στη δυτική Πελοπόννησο, ενώ η υπόθεση βρίσκεται και στο Ευρωδικαστήριο).
Κατά
δεύτερον, από την ανάγκη βελτιώσεων στην αρχική χάραξη (λ.χ. στην
Κλόκοβα της Δυτικής Ελλάδας έχει ουσιαστικά αποφασιστεί η κατασκευή
σήραγγας, αντί διαπλάτυνσης του σημερινού δρόμου).
Και τέλος, από την
ανάγκη περιορισμού του τεχνικού αντικειμένου των έργων, προκειμένου να
μειωθούν οι ανάγκες δανειοδότησής τους.
Το «κλασσικότερο» παράδειγμα στην περίπτωση αυτή είναι η διατήρηση του
τμήματος Πάτρας – Πύργου – Τσακώνας, εν όλω, εν μέρει ή καθόλου.
Η
ολοκλήρωση των απαλλοτριώσεων στο τμήμα Πάτρας – Πύργου εξασφαλίζει ότι
σε περίπτωση που αποφασιστεί ο αυτοκινητόδρομος να τελειώνει στην Πάτρα,
υπάρχει η απαραίτητη «βάση» για μελλοντική επέκταση (λ.χ. ακόμα και ως
δημόσιο έργο).
Η περίπτωση της Αττικής Οδού, όπου οι περισσότερες
απαλλοτριώσεις είχαν συντελεστεί χρόνια πριν ξεκινήσει το έργο,
αποδεικνύει του λόγου το ασφαλές.
Σε κάθε περίπτωση, η κατάργηση του
τμήματος Πύργου – Τσακώνας θεωρείται δεδομένη από όλες τις πλευρές, λόγω
και της ανυπέρβλητης δικαστικής εμπλοκής.
Εδώ απαιτούνται ορισμένες
δύσκολες πολιτικές αποφάσεις, τις οποίες η ηγεσία του υπουργείου
Ανάπτυξης και Υποδομών φαίνεται διατεθειμένη να λάβει.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Αφήστε το σχόλιο σας πάντα με κόσμιο τρόπο, χωρίς κακές κουβεντούλες, γιατί θα σας μαλώσω.....
Αν βρίζετε ή είστε νευρασθενικοί αφήστε το καλύτερα!!
Ότι γράψτε τσάμπα ο κόπος, δεν πρόκειται να δημοσιευτεί. Όλα θα περνούν από έλεγχο....
"ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ"