Σε μια μακροσκελή συνέντευξη στην εφημερίδα "Ελευθερία" ο βουλευτής Μεσσηνίας με τη Ν.Δ Γιάννης Λαμπρόπουλος, μιλά για όλους και για όλα, έξω από τα δόντια, για τη κυβέρνηση, τα έργα στη Μεσσηνία, για ΕΑΣ και Συκική, για Ολυμπία Οδό, αλλά και για τον εαυτό του, λέγοντας ότι «ο κόσμος κουράστηκε να βλέπει στην πολιτική
κάποιους ψεύτες, κάποια λαμόγια κάποιους ανεπάγγελτους και υπηρέτες συμφερόντων» και σημειώνει (με κάποια δικαίωση για το πρόσωπό του), πως ο ίδιος
επανεκλέγεται, «γιατί....
δεν είναι τίποτα από όλα αυτά».
Μεταξύ άλλων αναφέρει ότι «Θα είναι τραγωδία για τη χώρα και συμφορά για το λαό μας η αποτυχία αυτής της κυβέρνησης».
Με την ολοκλήρωση του εθνικού δρόμου Τρίπολης - Καλαμάτας τονίζει ότι «θα δημιουργήσει άλλες προοπτικές και εκρηκτική ανάπτυξη στο νομό μας» και δηλώνει ασυμβίβαστος στην ολοκλήρωση της Ολυμπίας Οδού έως την Τσακώνα.
Επικρίνει τους διοικούντες της ΕΑΣ και της Συκικής και τους καλεί να φύγουν και να ανοίξουν το δρόμο σε καινούργιους αγρότες. Παρατηρεί πως δεν μπορεί να γίνει αεροδρόμιο στην Τρίπολη και εκφράζει την ελπίδα η Δικαιοσύνη να κάνει καλά τη δουλειά της όσον αφορά τη μηνυτήρια αναφορά που κατέθεσε στον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου για το πολύπαθο Παραδείσια - Τσακώνα.
δεν είναι τίποτα από όλα αυτά».
Μεταξύ άλλων αναφέρει ότι «Θα είναι τραγωδία για τη χώρα και συμφορά για το λαό μας η αποτυχία αυτής της κυβέρνησης».
Με την ολοκλήρωση του εθνικού δρόμου Τρίπολης - Καλαμάτας τονίζει ότι «θα δημιουργήσει άλλες προοπτικές και εκρηκτική ανάπτυξη στο νομό μας» και δηλώνει ασυμβίβαστος στην ολοκλήρωση της Ολυμπίας Οδού έως την Τσακώνα.
Επικρίνει τους διοικούντες της ΕΑΣ και της Συκικής και τους καλεί να φύγουν και να ανοίξουν το δρόμο σε καινούργιους αγρότες. Παρατηρεί πως δεν μπορεί να γίνει αεροδρόμιο στην Τρίπολη και εκφράζει την ελπίδα η Δικαιοσύνη να κάνει καλά τη δουλειά της όσον αφορά τη μηνυτήρια αναφορά που κατέθεσε στον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου για το πολύπαθο Παραδείσια - Τσακώνα.
Όλη η συνέντευξη στο Γιάννη Σινάπη
- Είναι αυτή η κυβέρνηση η τελευταία ελπίδα για τη σωτηρία της χώρας μας, για την αποφυγή της χρεωκοπίας;
«Πιστεύω πως δεν υπάρχουν περιθώρια αποτυχίας, θα είναι τραγωδία για τη χώρα και συμφορά για το λαό μας. Οι ευθύνες είναι τεράστιες και πρέπει όλοι να τις συναισθανθούν και να λειτουργήσουν ανάλογα».
- Η Ν.Δ. και οι δύο εταίροι της συμφώνησαν να μη συνεχιστούν τα σκληρά μέτρα σε βάρος μισθωτών και συνταξιούχων. Η τρόικα και η Ε.Ε., όμως, πιέζουν στην πιστή τήρηση των δεσμεύσεων. Πιστεύετε ότι μπορούμε τελικά να αποφύγουμε τα νέα σκληρά μέτρα;
«Αποψή μου είναι ότι υπάρχουν περιθώρια για συζητήσεις και για ισοδύναμα μέτρα που θα έχουν θετικό δημοσιονομικό αποτέλεσμα και που παράλληλα θα ελαφρύνουν τους οικονομικά ασθενέστερους. Ενα μέρος του λαού μας δεν μπορεί να επιβιώσει και πρέπει από τώρα να στηριχθεί και με κάθε τρόπο. Το κλίμα σήμερα για διαπραγμάτευση είναι ασύγκριτα καλύτερο από αυτό που ήταν πριν λίγους μήνες. Με πολλή δουλειά μπορούμε να πετύχουμε κάποιες ελαφρύνσεις και να ανακουφίσουμε αυτούς που περνάνε σκληρές ημέρες».
- Ναι, να τηρήσουμε τις δεσμεύσεις μας. Ομως η εφαρμογή των μνημονίων οδηγεί σε νέα μεγαλύτερη ύφεση. Μπορεί η κυβέρνηση να πετύχει την επαναδιαπραγμάτευσή τους, όπως προεκλογικά είχε υποσχεθεί ο κ. Σαμαράς;
«Η κακή κατάσταση της οικονομίας μας, για πολλά χρόνια, έφερε το μνημόνιο, που δεν δημιούργησε μόνο του την ύφεση, η οποία επιτάθηκε, διότι η κυβέρνηση Παπανδρέου δεν προχώρησε σε μεταρρυθμίσεις και αλλαγές. Δεν κάναμε τίποτα απ’ όσα είχαμε ως χώρα δεσμευτεί. Δεν πατάχθηκε για παράδειγμα η φοροδιαφυγή, με αποτέλεσμα να επιβάλλονται φόροι σ’ αυτούς που δεν μπορούν να ξεφύγουν, δηλαδή τους μισθωτούς και τους συνταξιούχους, για να καλυφθούν οι μαύρες τρύπες. Καταλήγω, αν είμαστε συνεπείς στις βασικές δεσμεύσεις μας, θα μπορέσουμε να διαπραγματευτούμε και να πετύχουμε παράταση του χρόνου δημοσιονομικής προσαρμογής».
- Εχουν μέλλον οι κυβερνήσεις συνεργασίας στον τόπο μας; Ή οι αποτυχημένες μονοκομματικές κυβερνήσεις αποτελούν το μικρότερο κακό;
«Είναι τέτοια τα προβλήματα της χώρας μας, σε όλους τους τομείς, που δεν μπορεί μόνο του κανένα κόμμα να τα βγάλει πέρα και με καμιά πλειοψηφία σε έδρες. Οσο πιο πολλά κόμματα συμμετέχουν στην προσπάθεια για τη σωτηρία μας, τόσο το καλύτερο».
- Ο τόπος έχει ανάγκη από μεταρρυθμίσεις, που έχουν καθυστερήσει. Ποιες είναι αυτές, κατά τη γνώμη σας, που πρέπει να προταχθούν, για να αλλάξουν την κατάσταση, να δώσουν ανάσα;
«Οι αλλαγές και οι μεταρρυθμίσεις που έπρεπε να έχουν γίνει χρόνια πριν είναι πολλές. Αν είχαν γίνει, δεν θα είχαμε φθάσει στο γκρεμό και στο μνημόνιο. Δεν έπρεπε να έχει αλλάξει η λειτουργία της Δημόσιας Διοίκησης και η απονομή της Δικαιοσύνης; Δεν έπρεπε να έχει ψηφισθεί ένα δίκαιο φορολογικό σύστημα που δεν θα διαφεύγει κανείς και θα πληρώνουν οι πολίτες φόρους, ανάλογα με τις δυνατότητές τους;
Δεν θα έπρεπε να έχει ξεφορτωθεί ο Ελληνας φορολογούμενος εδώ και χρόνια την Ολυμπιακή, τον ΟΣΕ, τον ΟΤΕ, τη ΔΕΗ και πολλές άλλες δημόσιες επιχειρήσεις που χρέωναν τον προϋπολογισμό και ήταν εστίες σκανδάλων, με τους κρατικοδίαιτους προμηθευτές και τα διορισμένα golden boys; Δεν θα έπρεπε να έχει αξιοποιηθεί η τεράστια δημόσια περιουσία; Δεν επείγει έστω και τώρα να οργανώσουμε την παραγωγική διαδικασία σε όλους τους τομείς και να πάψουμε να είμαστε μόνον χώρα εισαγωγική εδώ και πολλά χρόνια, γιατί έτσι βόλευε κάποιους αεριτζήδες, να εισάγουν, να πωλούν πανάκριβα και να αγοράζουν οι πολίτες, με αυτά που δανειζόταν το κράτος; Δεν είναι η ώρα να αλλάξουν τα πάντα στην παιδεία, να πούμε τέλος στην παραπαιδεία, στην αναξιοκρατία του καθηγητικού κατεστημένου, που ο γονιός ετοιμάζει την έδρα για το παιδί του, στις καταλήψεις των φοιτητοπατέρων; Μέσα σ’ αυτή την άσχημη συγκυρία για την πατρίδα μας, ίσως ήρθε και η ευκαιρία έστω και με το ζόρι να γίνουμε κράτος καλά οργανωμένο που θα λειτουργεί και θα είναι στην υπηρεσία του πολίτη».
- Με την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στη χώρα, ο κόσμος στρέφεται στα άκρα. Πόσο σας ανησυχεί αυτή η εξέλιξη; Πώς μπορεί να αντιμετωπιστεί;
«Οι Ελληνες δεν πιστεύουμε στα άκρα, από τα οποία άλλωστε ιστορικά έχουμε πληρώσει πολύ ακριβά και με αίμα. Στις τελευταίες εκλογές έδωσαν ψήφο διαμαρτυρίας και δεν νομίζω ότι ενστερνίστηκαν τις φιλοναζιστικές θέσεις της Χρυσής Αυγής ή τις εν πολλοίς μαοϊκές, αναρχικές, τροτσκιστικές, κομμουνιστικές και άλλες ακραίες λαϊκίστικες και επικίνδυνες, θέσεις της ηγετικής ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ, που σήμερα είναι η Αριστερά της Αριστεράς».
- Ο κόσμος κουράστηκε να βλέπει συνεχώς τα ίδια πρόσωπα και ζητεί ανανέωση. Ο Γ. Λαμπρόπουλος, όμως, μετά από τόσα χρόνια, εξελέγη πρώτος σε σταυρούς. Πώς εξηγείται αυτό; Πώς πρέπει να γίνει η ανανέωση του πολιτικού προσωπικού της χώρας;
«Ο κόσμος κουράστηκε να βλέπει στην πολιτική κάποιους ψεύτες, κάποια λαμόγια, κάποιους ανεπάγγελτους, κάποιους υπηρέτες συμφερόντων, κάποιους εξαρτημένους, κάποιους οσφυοκάμπτες. Ο Γιάννης Λαμπρόπουλος δεν είναι τίποτα από όλα αυτά. Κατάγεται από αγροτική οικογένεια και έχει μαζέψει σύκα, ελιές, σταφίδα και ξέρει από αγροτικά. Τέλειωσε το Γυμνάσιο - Λύκειο πηγαίνοντας αρκετά χιλιόμετρα με τα πόδια από το χωριό του στην Ανδρούσα. Πέρασε στη Νομική Σχολή και εργαζόταν όλα τα καλοκαίρια ως φοιτητής. Σπούδασε, υπηρέτησε θητεία 24 μήνες και από τα 26 χρόνια του άσκησε τη δικηγορία επιτυχώς στην Καλαμάτα και μετά εισήλθε στην πολιτική, την οποία δεν κληρονόμησε. Οταν μπήκε στην πολιτική δεν χρωστούσε μια δεκάρα, τώρα χρωστάει, γιατί δεν κονόμησε, δεν έκλεψε, δεν είχε προστάτες, δεν είχε αφεντικά, δεν ήταν και δεν είναι υπάλληλος κανενός. Λειτούργησε πάντα με γνώμονα την πατριωτική του συνείδηση και την αλήθεια. Πολιτεύθηκε με σύνεση, με μετριοπάθεια και σεμνότητα. Δεν προκάλεσε, δεν ξεχώρισε, δεν απουσίασε από πουθενά, βοήθησε όσο μπορούσε.
Υπηρέτησε την πατρίδα, ιδιαίτερα όταν του δόθηκε η ευκαιρία από τη θέση του υφυπουργού Αμυνας και κατά κοινή ομολογία με τον καλύτερο τρόπο. Υπηρέτησε τη Μεσσηνία και το μεσσηνιακό λαό και συνέδεσε το όνομά του με όλα τα έργα μικρά και μεγάλα, ακόμα και σε κάθε δήμο. Παρά το ότι είχε πάντοτε απέναντί του το σύστημα, στο οποίο ποτέ δεν εντάχθηκε και δεν προσκύνησε. Το 2007 και μετά από μια θριαμβευτική εκλογή με τόσους ψήφους, όσους δεν έχει ποτέ μέχρι σήμερα λάβει πολιτικός στη Μεσσηνία, έμεινε εκτός κυβέρνησης, γιατί έτσι ήθελαν κάποιοι.
Εκλέγεται συνεχώς παρά το ότι για αρκετά χρονικά διαστήματα ήταν σχεδόν αποκλεισμένος από κάποιες τοπικές εφημερίδες και άλλα μέσα ενημέρωσης. Στις εκλογές του Μαΐου φιλοξενήθηκαν συνεντεύξεις υποψηφίων ακόμη και στην έγκριτη εφημερίδα σας, από όλα τα κόμματα, συμπεριλαμβανομένης και της Χρυσής Αυγής, εκτός όμως από του Γιάννη Λαμπρόπουλου. Ο λαός ως κριτής όλων μας, έχει το δημοκρατικό δικαίωμα να μας αξιολογεί, να μας εκλέγει, να μας στέλνει στα σπίτια μας. Εγώ ευχαριστώ το Θεό που με αξίωσε και το μεσσηνιακό λαό για την εξαίρετη τιμή που μου έχει κάνει. Ευχαριστώ όλους τους Μεσσήνιους, ανεξαρτήτως πολιτικής τοποθέτησης για την αγάπη τους και την εκτίμησή τους, την οποία μου την δείχνουν όπου κι αν βρεθώ».
- Τέρμα το ρουσφέτι και το πελατειακό κράτος. Τι θα ζητεί, πλέον, ο ψηφοφόρος από το βουλευτή του; Και ο βουλευτής ποιο νέο ρόλο θα βρει;
«Ελπίζουμε σ’ ένα κράτος που θα λειτουργεί με δικαιοσύνη, με αξιοκρατία, που θα είναι στην υπηρεσία του πολίτη και που δεν θα χρειάζεται κανενός είδους διαμεσολάβηση. Ο βουλευτής να νομοθετεί, να ελέγχει την εξουσία και να υπηρετεί την πατρίδα, το νομό του και το σύνολο».
- Ο κόσμος και στην ύπαιθρο βιώνει την ανασφάλεια, νιώθει απροστάτευτος. Η νέα κυβέρνηση μπορεί να δώσει λύση;
«Το μεγαλύτερο αγαθό του πολίτη είναι να αισθάνεται ασφαλής.
Τα προβλήματα είναι γνωστά. Το κράτος και τα όργανά του, εν προκειμένω η Αστυνομία, είναι, εάν υπάρξει πολιτική βούληση, πανίσχυρα. Με καλύτερη οργάνωση και στήριξη της Αστυνομίας πιστεύω πως θα επιβληθεί η τάξη και θα προστατευθεί ο πολίτης».
- Ο εθνικός δρόμος - όνειρο δεκαετιών για τη Μεσσηνία τελειώνει. Τώρα ποια είναι τα έργα που πρέπει να γίνουν, για να αλλάξει σελίδα ο τόπος μας;
«Το σημαντικότερο -και μακράν όλων των άλλων- έργο για την ανάπτυξη της Μεσσηνίας είναι ο δρόμος Τρίπολης - Καλαμάτας.
Ως Μεσσήνιος αλλά και ως πολιτικός που συνέδεσε το όνομά του με αυτό το έργο, αισθάνομαι ευτυχής που σε λίγες εβδομάδες θα απολαμβάνουμε τον δρόμο ολοκληρωμένο μέχρι την Καλαμάτα.
Θα δημιουργήσει άλλες προοπτικές και εκρηκτική ανάπτυξη στο νομό μας. Αυτό το έργο μελετήθηκε, δημοπρατήθηκε, έγιναν οι απαλλοτριώσεις και εκτελέστηκε από το 2004 και μετά επί υπουργίας Γ. Σουφλιά που έδειξε την απαιτούμενη πολιτική βούληση και τον οποίο ευχαριστούμε. Στο εσωτερικό μας οδικό δίκτυο παρά τις βελτιώσεις πολλών τμημάτων που από το 2004 και μετά επίσης έχουν γίνει, πρέπει ο άξονας Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη να ενταχθεί για κατασκευή, αφού είχαμε την πρόνοια εγώ με τον κ. Σουφλιά να εγκριθεί η εκπόνηση μελέτης την οποία χρηματοδότησε τότε το ΥΠΕΧΩΔΕ με 6 εκ. ευρώ και η οποία τελειώνει τώρα. Θα είναι ώριμο μελετητικά πλέον σε λίγο και έτσι θα μπορούμε να εντάξουμε το έργο στο ΕΣΠΑ, διότι χωρίς τη μελέτη δεν θα μπορούσαμε τώρα να κάνουμε τίποτα. Απομένουν τα τμήματα Ριζόμυλος - Κορώνη, Μεσσήνη - Αρχαία Μεσσήνη, Γαργαλιάνοι - Φιλιατρά και παρεμβάσεις στον δρόμο της Μάνης για τα οποία έχει δεσμευθεί η Περιφέρεια Πελοποννήσου».
- Η Ολυμπία Οδός έχει κολλήσει και φαίνεται να αλλάζει ο σχεδιασμός της και να σταματά στον Πύργο. Η Μεσσηνία πρέπει να συμβιβαστεί με τη σκληρή πραγματικότητα ή μπορεί να διεκδικήσει και να πετύχει την ολοκλήρωσή της έως την Τσακώνα;
«Η Ολυμπία Οδός, δηλαδή Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα δημοπρατήθηκε, υπεγράφησαν οι συμβάσεις εκτέλεσης του έργου και κυρώθηκαν στη Βουλή το 2007 επίσης από τον Γιώργο Σουφλιά. Η κυβέρνηση Γ. Παπανδρέου δεν προχώρησε και αυτό το έργο, γιατί άφησε τους τραπεζίτες που το χρηματοδοτούσαν να λειτουργήσουν σύμφωνα με τα συμφέροντά τους και μόνον. Περιμένουμε όλοι οι Μεσσήνιοι ο δρόμος Πύργος - Τσακώνα να εκτελεστεί κανονικά. Εγώ θα είμαι ασυμβίβαστος σ΄αυτό. Το τμήμα Τσακώνα - Καλό Νερό είναι το μόνο ώριμο πανελλαδικά από πλευράς μελετών και απαλλοτριώσεων που σημαίνει ότι μπορεί και αύριο να ξεκινήσει με την ένταξή του ακόμα και στο ΕΣΠΑ».
- Οι αγρότες της Μεσσηνίας δε δείχνουν εμπιστοσύνη στην ΕΑΣ και τη Συκική. Οι νέοι - διάδοχοι συνεταιρισμοί έχουν λίγα μέλη. Τι πρέπει να γίνει, για να ενισχυθούν οι καινούργιες οργανώσεις και να στηρίξουν πραγματικά αγρότες και προϊόντα του τόπου μας;
«Δυστυχώς η απαξίωση των συνεταιριστικών οργανώσεων και η απογοήτευση των αγροτών μας είναι πλήρης, το έδειξαν άλλωστε και οι ελάχιστες εγγραφές. Οι διοικήσεις με τον τρόπο που λειτούργησαν και που έβλεπαν τις συνεταιριστικές οργανώσεις ως οικογενειακές τους επιχειρήσεις, πριν παραδώσουν τα λουκέτα των οργανώσεων, το καλύτερο που έχουν να κάνουν είναι να φύγουν και να ανοίξουν το δρόμο σε καινούργιους αγρότες με γνώσεις και με διάθεση για δουλειά και προσφορά.
Είναι κρίμα σε μια περίοδο που τα αγροτικά μας προϊόντα αντιμετωπίζουν τόσα προβλήματα, οι συνεταιρισμοί σήμερα να μην μπορούν να έχουν τον πρώτο ρόλο στη διακίνηση των προϊόντων μας και την διαμόρφωση των τιμών τους».
- Τι πρέπει να γίνει για να μείνουν οι νέοι της Μεσσηνίας στον τόπο τους;
«Να στηριχθούν με προγράμματα για καινούργιες καλλιέργειες, για δημιουργία κτηνοτροφικών μονάδων και απόκτηση μεγάλου κλήρου. Να διευκολυνθούν και να έχουν ενημέρωση σε κάθε τους προσπάθεια. Η ολοκλήρωση του δρόμου Κορίνθου - Καλαμάτας ανοίγει νέους ορίζοντες στην ανάπτυξη για το νομό μας στον τουρισμό, την αγροτική οικονομία και τη μεταποίηση. Σ’ ένα νομό όπως η Μεσσηνία με συγκριτικά πλεονεκτήματα, οι νέοι μας θα έχουν μέλλον».
- Ο σιδηρόδρομος απαξιώθηκε και η γραμμή της Πελοποννήσου καταργήθηκε. Μπορεί να επαναλειτουργήσει, να ξαναζωντανέψει;
«Πιστεύω και αγαπώ το σιδηρόδρομο. Ελπίζω ότι θα βρεθούν επενδυτές να αναλάβουν τη λειτουργία του».
- Η αναβάθμιση του αεροδρομίου Καλαμάτας καθυστερεί. Την ίδια ώρα γίνεται λόγος για λειτουργία πολιτικού αεροδρομίου στην Τρίπολη. Μπορούν να σταθούν δύο αεροδρόμια σε τόσο κοντινή απόσταση;
«Απ’ ό,τι γνωρίζω η αναβάθμιση του αεροδρομίου Καλαμάτας έχει προγραμματισθεί. Δεν έχουμε καμιά αντιπαλότητα με την Τρίπολη. Γνωρίζω ότι δεν μπορεί να γίνει αεροδρόμιο στην Τρίπολη, διότι είναι τέτοια η μορφολογία του εδάφους που σε συνδυασμό με τις καιρικές συνθήκες της περιοχής δεν επιτρέπουν τις ασφαλείς προσγειώσεις και απογειώσεις».
- Κλείνοντας, μήπως μπορείτε να μας πείτε πού βρίσκεται η καταγγελία σας για το δρόμο Παραδείσια - Τσακώνα, που κατέρρευσε;
«Εγώ έκανα το καθήκον μου, τόλμησα και κατέθεσα μηνυτήρια αναφορά στον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, όταν κανένας άλλος παράγοντας, θεσμικός και μη, δεν το τόλμησε. Η έρευνα βρίσκεται σε εξέλιξη. Ελπίζω η Δικαιοσύνη να κάνει καλά τη δουλειά της».
«Πιστεύω πως δεν υπάρχουν περιθώρια αποτυχίας, θα είναι τραγωδία για τη χώρα και συμφορά για το λαό μας. Οι ευθύνες είναι τεράστιες και πρέπει όλοι να τις συναισθανθούν και να λειτουργήσουν ανάλογα».
- Η Ν.Δ. και οι δύο εταίροι της συμφώνησαν να μη συνεχιστούν τα σκληρά μέτρα σε βάρος μισθωτών και συνταξιούχων. Η τρόικα και η Ε.Ε., όμως, πιέζουν στην πιστή τήρηση των δεσμεύσεων. Πιστεύετε ότι μπορούμε τελικά να αποφύγουμε τα νέα σκληρά μέτρα;
«Αποψή μου είναι ότι υπάρχουν περιθώρια για συζητήσεις και για ισοδύναμα μέτρα που θα έχουν θετικό δημοσιονομικό αποτέλεσμα και που παράλληλα θα ελαφρύνουν τους οικονομικά ασθενέστερους. Ενα μέρος του λαού μας δεν μπορεί να επιβιώσει και πρέπει από τώρα να στηριχθεί και με κάθε τρόπο. Το κλίμα σήμερα για διαπραγμάτευση είναι ασύγκριτα καλύτερο από αυτό που ήταν πριν λίγους μήνες. Με πολλή δουλειά μπορούμε να πετύχουμε κάποιες ελαφρύνσεις και να ανακουφίσουμε αυτούς που περνάνε σκληρές ημέρες».
- Ναι, να τηρήσουμε τις δεσμεύσεις μας. Ομως η εφαρμογή των μνημονίων οδηγεί σε νέα μεγαλύτερη ύφεση. Μπορεί η κυβέρνηση να πετύχει την επαναδιαπραγμάτευσή τους, όπως προεκλογικά είχε υποσχεθεί ο κ. Σαμαράς;
«Η κακή κατάσταση της οικονομίας μας, για πολλά χρόνια, έφερε το μνημόνιο, που δεν δημιούργησε μόνο του την ύφεση, η οποία επιτάθηκε, διότι η κυβέρνηση Παπανδρέου δεν προχώρησε σε μεταρρυθμίσεις και αλλαγές. Δεν κάναμε τίποτα απ’ όσα είχαμε ως χώρα δεσμευτεί. Δεν πατάχθηκε για παράδειγμα η φοροδιαφυγή, με αποτέλεσμα να επιβάλλονται φόροι σ’ αυτούς που δεν μπορούν να ξεφύγουν, δηλαδή τους μισθωτούς και τους συνταξιούχους, για να καλυφθούν οι μαύρες τρύπες. Καταλήγω, αν είμαστε συνεπείς στις βασικές δεσμεύσεις μας, θα μπορέσουμε να διαπραγματευτούμε και να πετύχουμε παράταση του χρόνου δημοσιονομικής προσαρμογής».
- Εχουν μέλλον οι κυβερνήσεις συνεργασίας στον τόπο μας; Ή οι αποτυχημένες μονοκομματικές κυβερνήσεις αποτελούν το μικρότερο κακό;
«Είναι τέτοια τα προβλήματα της χώρας μας, σε όλους τους τομείς, που δεν μπορεί μόνο του κανένα κόμμα να τα βγάλει πέρα και με καμιά πλειοψηφία σε έδρες. Οσο πιο πολλά κόμματα συμμετέχουν στην προσπάθεια για τη σωτηρία μας, τόσο το καλύτερο».
- Ο τόπος έχει ανάγκη από μεταρρυθμίσεις, που έχουν καθυστερήσει. Ποιες είναι αυτές, κατά τη γνώμη σας, που πρέπει να προταχθούν, για να αλλάξουν την κατάσταση, να δώσουν ανάσα;
«Οι αλλαγές και οι μεταρρυθμίσεις που έπρεπε να έχουν γίνει χρόνια πριν είναι πολλές. Αν είχαν γίνει, δεν θα είχαμε φθάσει στο γκρεμό και στο μνημόνιο. Δεν έπρεπε να έχει αλλάξει η λειτουργία της Δημόσιας Διοίκησης και η απονομή της Δικαιοσύνης; Δεν έπρεπε να έχει ψηφισθεί ένα δίκαιο φορολογικό σύστημα που δεν θα διαφεύγει κανείς και θα πληρώνουν οι πολίτες φόρους, ανάλογα με τις δυνατότητές τους;
Δεν θα έπρεπε να έχει ξεφορτωθεί ο Ελληνας φορολογούμενος εδώ και χρόνια την Ολυμπιακή, τον ΟΣΕ, τον ΟΤΕ, τη ΔΕΗ και πολλές άλλες δημόσιες επιχειρήσεις που χρέωναν τον προϋπολογισμό και ήταν εστίες σκανδάλων, με τους κρατικοδίαιτους προμηθευτές και τα διορισμένα golden boys; Δεν θα έπρεπε να έχει αξιοποιηθεί η τεράστια δημόσια περιουσία; Δεν επείγει έστω και τώρα να οργανώσουμε την παραγωγική διαδικασία σε όλους τους τομείς και να πάψουμε να είμαστε μόνον χώρα εισαγωγική εδώ και πολλά χρόνια, γιατί έτσι βόλευε κάποιους αεριτζήδες, να εισάγουν, να πωλούν πανάκριβα και να αγοράζουν οι πολίτες, με αυτά που δανειζόταν το κράτος; Δεν είναι η ώρα να αλλάξουν τα πάντα στην παιδεία, να πούμε τέλος στην παραπαιδεία, στην αναξιοκρατία του καθηγητικού κατεστημένου, που ο γονιός ετοιμάζει την έδρα για το παιδί του, στις καταλήψεις των φοιτητοπατέρων; Μέσα σ’ αυτή την άσχημη συγκυρία για την πατρίδα μας, ίσως ήρθε και η ευκαιρία έστω και με το ζόρι να γίνουμε κράτος καλά οργανωμένο που θα λειτουργεί και θα είναι στην υπηρεσία του πολίτη».
- Με την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στη χώρα, ο κόσμος στρέφεται στα άκρα. Πόσο σας ανησυχεί αυτή η εξέλιξη; Πώς μπορεί να αντιμετωπιστεί;
«Οι Ελληνες δεν πιστεύουμε στα άκρα, από τα οποία άλλωστε ιστορικά έχουμε πληρώσει πολύ ακριβά και με αίμα. Στις τελευταίες εκλογές έδωσαν ψήφο διαμαρτυρίας και δεν νομίζω ότι ενστερνίστηκαν τις φιλοναζιστικές θέσεις της Χρυσής Αυγής ή τις εν πολλοίς μαοϊκές, αναρχικές, τροτσκιστικές, κομμουνιστικές και άλλες ακραίες λαϊκίστικες και επικίνδυνες, θέσεις της ηγετικής ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ, που σήμερα είναι η Αριστερά της Αριστεράς».
- Ο κόσμος κουράστηκε να βλέπει συνεχώς τα ίδια πρόσωπα και ζητεί ανανέωση. Ο Γ. Λαμπρόπουλος, όμως, μετά από τόσα χρόνια, εξελέγη πρώτος σε σταυρούς. Πώς εξηγείται αυτό; Πώς πρέπει να γίνει η ανανέωση του πολιτικού προσωπικού της χώρας;
«Ο κόσμος κουράστηκε να βλέπει στην πολιτική κάποιους ψεύτες, κάποια λαμόγια, κάποιους ανεπάγγελτους, κάποιους υπηρέτες συμφερόντων, κάποιους εξαρτημένους, κάποιους οσφυοκάμπτες. Ο Γιάννης Λαμπρόπουλος δεν είναι τίποτα από όλα αυτά. Κατάγεται από αγροτική οικογένεια και έχει μαζέψει σύκα, ελιές, σταφίδα και ξέρει από αγροτικά. Τέλειωσε το Γυμνάσιο - Λύκειο πηγαίνοντας αρκετά χιλιόμετρα με τα πόδια από το χωριό του στην Ανδρούσα. Πέρασε στη Νομική Σχολή και εργαζόταν όλα τα καλοκαίρια ως φοιτητής. Σπούδασε, υπηρέτησε θητεία 24 μήνες και από τα 26 χρόνια του άσκησε τη δικηγορία επιτυχώς στην Καλαμάτα και μετά εισήλθε στην πολιτική, την οποία δεν κληρονόμησε. Οταν μπήκε στην πολιτική δεν χρωστούσε μια δεκάρα, τώρα χρωστάει, γιατί δεν κονόμησε, δεν έκλεψε, δεν είχε προστάτες, δεν είχε αφεντικά, δεν ήταν και δεν είναι υπάλληλος κανενός. Λειτούργησε πάντα με γνώμονα την πατριωτική του συνείδηση και την αλήθεια. Πολιτεύθηκε με σύνεση, με μετριοπάθεια και σεμνότητα. Δεν προκάλεσε, δεν ξεχώρισε, δεν απουσίασε από πουθενά, βοήθησε όσο μπορούσε.
Υπηρέτησε την πατρίδα, ιδιαίτερα όταν του δόθηκε η ευκαιρία από τη θέση του υφυπουργού Αμυνας και κατά κοινή ομολογία με τον καλύτερο τρόπο. Υπηρέτησε τη Μεσσηνία και το μεσσηνιακό λαό και συνέδεσε το όνομά του με όλα τα έργα μικρά και μεγάλα, ακόμα και σε κάθε δήμο. Παρά το ότι είχε πάντοτε απέναντί του το σύστημα, στο οποίο ποτέ δεν εντάχθηκε και δεν προσκύνησε. Το 2007 και μετά από μια θριαμβευτική εκλογή με τόσους ψήφους, όσους δεν έχει ποτέ μέχρι σήμερα λάβει πολιτικός στη Μεσσηνία, έμεινε εκτός κυβέρνησης, γιατί έτσι ήθελαν κάποιοι.
Εκλέγεται συνεχώς παρά το ότι για αρκετά χρονικά διαστήματα ήταν σχεδόν αποκλεισμένος από κάποιες τοπικές εφημερίδες και άλλα μέσα ενημέρωσης. Στις εκλογές του Μαΐου φιλοξενήθηκαν συνεντεύξεις υποψηφίων ακόμη και στην έγκριτη εφημερίδα σας, από όλα τα κόμματα, συμπεριλαμβανομένης και της Χρυσής Αυγής, εκτός όμως από του Γιάννη Λαμπρόπουλου. Ο λαός ως κριτής όλων μας, έχει το δημοκρατικό δικαίωμα να μας αξιολογεί, να μας εκλέγει, να μας στέλνει στα σπίτια μας. Εγώ ευχαριστώ το Θεό που με αξίωσε και το μεσσηνιακό λαό για την εξαίρετη τιμή που μου έχει κάνει. Ευχαριστώ όλους τους Μεσσήνιους, ανεξαρτήτως πολιτικής τοποθέτησης για την αγάπη τους και την εκτίμησή τους, την οποία μου την δείχνουν όπου κι αν βρεθώ».
- Τέρμα το ρουσφέτι και το πελατειακό κράτος. Τι θα ζητεί, πλέον, ο ψηφοφόρος από το βουλευτή του; Και ο βουλευτής ποιο νέο ρόλο θα βρει;
«Ελπίζουμε σ’ ένα κράτος που θα λειτουργεί με δικαιοσύνη, με αξιοκρατία, που θα είναι στην υπηρεσία του πολίτη και που δεν θα χρειάζεται κανενός είδους διαμεσολάβηση. Ο βουλευτής να νομοθετεί, να ελέγχει την εξουσία και να υπηρετεί την πατρίδα, το νομό του και το σύνολο».
- Ο κόσμος και στην ύπαιθρο βιώνει την ανασφάλεια, νιώθει απροστάτευτος. Η νέα κυβέρνηση μπορεί να δώσει λύση;
«Το μεγαλύτερο αγαθό του πολίτη είναι να αισθάνεται ασφαλής.
Τα προβλήματα είναι γνωστά. Το κράτος και τα όργανά του, εν προκειμένω η Αστυνομία, είναι, εάν υπάρξει πολιτική βούληση, πανίσχυρα. Με καλύτερη οργάνωση και στήριξη της Αστυνομίας πιστεύω πως θα επιβληθεί η τάξη και θα προστατευθεί ο πολίτης».
- Ο εθνικός δρόμος - όνειρο δεκαετιών για τη Μεσσηνία τελειώνει. Τώρα ποια είναι τα έργα που πρέπει να γίνουν, για να αλλάξει σελίδα ο τόπος μας;
«Το σημαντικότερο -και μακράν όλων των άλλων- έργο για την ανάπτυξη της Μεσσηνίας είναι ο δρόμος Τρίπολης - Καλαμάτας.
Ως Μεσσήνιος αλλά και ως πολιτικός που συνέδεσε το όνομά του με αυτό το έργο, αισθάνομαι ευτυχής που σε λίγες εβδομάδες θα απολαμβάνουμε τον δρόμο ολοκληρωμένο μέχρι την Καλαμάτα.
Θα δημιουργήσει άλλες προοπτικές και εκρηκτική ανάπτυξη στο νομό μας. Αυτό το έργο μελετήθηκε, δημοπρατήθηκε, έγιναν οι απαλλοτριώσεις και εκτελέστηκε από το 2004 και μετά επί υπουργίας Γ. Σουφλιά που έδειξε την απαιτούμενη πολιτική βούληση και τον οποίο ευχαριστούμε. Στο εσωτερικό μας οδικό δίκτυο παρά τις βελτιώσεις πολλών τμημάτων που από το 2004 και μετά επίσης έχουν γίνει, πρέπει ο άξονας Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη να ενταχθεί για κατασκευή, αφού είχαμε την πρόνοια εγώ με τον κ. Σουφλιά να εγκριθεί η εκπόνηση μελέτης την οποία χρηματοδότησε τότε το ΥΠΕΧΩΔΕ με 6 εκ. ευρώ και η οποία τελειώνει τώρα. Θα είναι ώριμο μελετητικά πλέον σε λίγο και έτσι θα μπορούμε να εντάξουμε το έργο στο ΕΣΠΑ, διότι χωρίς τη μελέτη δεν θα μπορούσαμε τώρα να κάνουμε τίποτα. Απομένουν τα τμήματα Ριζόμυλος - Κορώνη, Μεσσήνη - Αρχαία Μεσσήνη, Γαργαλιάνοι - Φιλιατρά και παρεμβάσεις στον δρόμο της Μάνης για τα οποία έχει δεσμευθεί η Περιφέρεια Πελοποννήσου».
- Η Ολυμπία Οδός έχει κολλήσει και φαίνεται να αλλάζει ο σχεδιασμός της και να σταματά στον Πύργο. Η Μεσσηνία πρέπει να συμβιβαστεί με τη σκληρή πραγματικότητα ή μπορεί να διεκδικήσει και να πετύχει την ολοκλήρωσή της έως την Τσακώνα;
«Η Ολυμπία Οδός, δηλαδή Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα δημοπρατήθηκε, υπεγράφησαν οι συμβάσεις εκτέλεσης του έργου και κυρώθηκαν στη Βουλή το 2007 επίσης από τον Γιώργο Σουφλιά. Η κυβέρνηση Γ. Παπανδρέου δεν προχώρησε και αυτό το έργο, γιατί άφησε τους τραπεζίτες που το χρηματοδοτούσαν να λειτουργήσουν σύμφωνα με τα συμφέροντά τους και μόνον. Περιμένουμε όλοι οι Μεσσήνιοι ο δρόμος Πύργος - Τσακώνα να εκτελεστεί κανονικά. Εγώ θα είμαι ασυμβίβαστος σ΄αυτό. Το τμήμα Τσακώνα - Καλό Νερό είναι το μόνο ώριμο πανελλαδικά από πλευράς μελετών και απαλλοτριώσεων που σημαίνει ότι μπορεί και αύριο να ξεκινήσει με την ένταξή του ακόμα και στο ΕΣΠΑ».
- Οι αγρότες της Μεσσηνίας δε δείχνουν εμπιστοσύνη στην ΕΑΣ και τη Συκική. Οι νέοι - διάδοχοι συνεταιρισμοί έχουν λίγα μέλη. Τι πρέπει να γίνει, για να ενισχυθούν οι καινούργιες οργανώσεις και να στηρίξουν πραγματικά αγρότες και προϊόντα του τόπου μας;
«Δυστυχώς η απαξίωση των συνεταιριστικών οργανώσεων και η απογοήτευση των αγροτών μας είναι πλήρης, το έδειξαν άλλωστε και οι ελάχιστες εγγραφές. Οι διοικήσεις με τον τρόπο που λειτούργησαν και που έβλεπαν τις συνεταιριστικές οργανώσεις ως οικογενειακές τους επιχειρήσεις, πριν παραδώσουν τα λουκέτα των οργανώσεων, το καλύτερο που έχουν να κάνουν είναι να φύγουν και να ανοίξουν το δρόμο σε καινούργιους αγρότες με γνώσεις και με διάθεση για δουλειά και προσφορά.
Είναι κρίμα σε μια περίοδο που τα αγροτικά μας προϊόντα αντιμετωπίζουν τόσα προβλήματα, οι συνεταιρισμοί σήμερα να μην μπορούν να έχουν τον πρώτο ρόλο στη διακίνηση των προϊόντων μας και την διαμόρφωση των τιμών τους».
- Τι πρέπει να γίνει για να μείνουν οι νέοι της Μεσσηνίας στον τόπο τους;
«Να στηριχθούν με προγράμματα για καινούργιες καλλιέργειες, για δημιουργία κτηνοτροφικών μονάδων και απόκτηση μεγάλου κλήρου. Να διευκολυνθούν και να έχουν ενημέρωση σε κάθε τους προσπάθεια. Η ολοκλήρωση του δρόμου Κορίνθου - Καλαμάτας ανοίγει νέους ορίζοντες στην ανάπτυξη για το νομό μας στον τουρισμό, την αγροτική οικονομία και τη μεταποίηση. Σ’ ένα νομό όπως η Μεσσηνία με συγκριτικά πλεονεκτήματα, οι νέοι μας θα έχουν μέλλον».
- Ο σιδηρόδρομος απαξιώθηκε και η γραμμή της Πελοποννήσου καταργήθηκε. Μπορεί να επαναλειτουργήσει, να ξαναζωντανέψει;
«Πιστεύω και αγαπώ το σιδηρόδρομο. Ελπίζω ότι θα βρεθούν επενδυτές να αναλάβουν τη λειτουργία του».
- Η αναβάθμιση του αεροδρομίου Καλαμάτας καθυστερεί. Την ίδια ώρα γίνεται λόγος για λειτουργία πολιτικού αεροδρομίου στην Τρίπολη. Μπορούν να σταθούν δύο αεροδρόμια σε τόσο κοντινή απόσταση;
«Απ’ ό,τι γνωρίζω η αναβάθμιση του αεροδρομίου Καλαμάτας έχει προγραμματισθεί. Δεν έχουμε καμιά αντιπαλότητα με την Τρίπολη. Γνωρίζω ότι δεν μπορεί να γίνει αεροδρόμιο στην Τρίπολη, διότι είναι τέτοια η μορφολογία του εδάφους που σε συνδυασμό με τις καιρικές συνθήκες της περιοχής δεν επιτρέπουν τις ασφαλείς προσγειώσεις και απογειώσεις».
- Κλείνοντας, μήπως μπορείτε να μας πείτε πού βρίσκεται η καταγγελία σας για το δρόμο Παραδείσια - Τσακώνα, που κατέρρευσε;
«Εγώ έκανα το καθήκον μου, τόλμησα και κατέθεσα μηνυτήρια αναφορά στον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, όταν κανένας άλλος παράγοντας, θεσμικός και μη, δεν το τόλμησε. Η έρευνα βρίσκεται σε εξέλιξη. Ελπίζω η Δικαιοσύνη να κάνει καλά τη δουλειά της».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Αφήστε το σχόλιο σας πάντα με κόσμιο τρόπο, χωρίς κακές κουβεντούλες, γιατί θα σας μαλώσω.....
Αν βρίζετε ή είστε νευρασθενικοί αφήστε το καλύτερα!!
Ότι γράψτε τσάμπα ο κόπος, δεν πρόκειται να δημοσιευτεί. Όλα θα περνούν από έλεγχο....
"ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ"