Θέσπιση νέων σταθμών διοδίων (όπως στο Αγρίνιο), επιθετικότερη αντιμετώπιση όσων δεν πληρώνουν, αυξήσεις των διοδίων σε περιπτώσεις καθυστερημένης παράδοσης τμήματος δρόμων, είναι μερικά μόνο από τα μέτρα που προβλέπει το υπουργείο Υποδομών, με τα οποία αυξάνονται τα έσοδα των παραχωρησιούχων από τα διόδια.
Ταυτόχρονα, με ρυθμίσεις σε δύο διαφορετικά, πολυνομοσχέδια το υπουργείο επιχειρεί να....
συντομεύσει τις διαδικασίες απαλλοτριώσεων και αρχαιολογικών ανασκαφών, οι οποίες καθυστερούν την εκτέλεση μεγάλων έργων. Ωστόσο, πολλές από τις ρυθμίσεις κινούνται στα όρια της νομιμότητας. Ταυτόχρονα, με ρυθμίσεις σε δύο διαφορετικά, πολυνομοσχέδια το υπουργείο επιχειρεί να....
Οι αλλαγές που φέρνει το υπουργείο Υποδομών στο τοπίο των παραχωρήσεων και γενικά της εκτέλεσης μεγάλων ιδιωτικών έργων στη χώρα μας είναι διάσπαρτες σε δύο πολυνομοσχέδια των υπουργείων Υποδομών και Ανάπτυξης, που βρίσκονται σήμερα στη Βουλή.
Ειδικά για τις συμβάσεις παραχώρησης, οι ρυθμίσεις έρχονται να αντιμετωπίσουν συγκεκριμένα ζητήματα, που στην πλειονότητά τους έχουν τεθεί από τους παραχωρησιούχους. ‘Ετσι:
1. Επιτρέπεται η λειτουργία νέων σταθμών διοδίων ακόμα και σε ημιτελή τμήματα (εφόσον προβλέπονταν διόδια από τον σχεδιασμό του έργου), αν η κατασκευή καθυστέρησε με υπαιτιότητα του Δημοσίου. Η ρύθμιση αυτή αφορά στα τμήματα των οδικών αξόνων που κατασκευάζονται από το Δημόσιο και στη συνέχεια θα παραδοθούν στους παραχωρησιούχους, όπως το τμήμα Παραδείσια – Τσακώνα (κοινοπραξία Μορέας, θα παραδοθεί σε δύο δόσεις την άνοιξη του 2012 και το καλοκαίρι του 2013) και η παράκαμψη Αγρινίου (κοινοπραξία Νέα Οδός, έχει παραδοθεί).
2. Αυστηροποιείται η αντιμετώπιση όσων δεν πληρώνουν διόδια. Όσοι καταλαμβάνουν σταθμούς διοδίων απειλούνται πλέον με ποινές φυλάκισης 3-6 μηνών. Προβλέπεται επίσης ότι η μη καταβολή διοδίων θα μπορεί να επιφέρει αφαίρεση πινακίδων και στα φορτηγά δημόσιας χρήσης (λ.χ. εταιρείες μεταφορών), κάτι που μέχρι σήμερα δεν ίσχυε. Τέλος, δίνεται η δυνατότητα στην αστυνομία να «κόβει κλήσεις» για μη καταβολή διοδίων και μέσω κάμερας, όπως γίνεται λ.χ. με τις κάμερες που επιβλέπουν όρια ταχύτητας. Έτσι δεν θα είναι απαραίτητη η παρουσία αστυνομικών στα διόδια.
3. Αφήνεται ένα παράθυρο για μείωση των διοδίων σε υπό κατασκευήν τμήματα. Αν όμως ο παραχωρησιούχος δεν συναινεί, τότε θα αποζημιώνεται! Η πρόβλεψη αυτή θα μπορούσε να έχει εφαρμογή στην Κορίνθου – Πατρών και στους σταθμούς διοδίων των Τεμπών.
4. Αν το Δημόσιο έχει για κάποιο λόγο την ευθύνη που δεν έχει παραδοθεί ένα τμήμα δρόμου, τότε ο παραχωρησιούχος μπορεί να αυξήσει τα διόδια στο ύψος που καθορίζονται για τα ολοκληρωμένα τμήματα. Μια τέτοια περίπτωση είναι το τμήμα Ελευσίνας – Κορίνθου.
Απαλλοτριώσεις
Όσον αφορά στις απαλλοτριώσεις και τις αρχαιολογικές ανασκαφές στα δημόσια έργα, το υπουργείο Υποδομών έφερε σειρά ρυθμίσεων. Για τις απαλλοτριώσεις:
α) Σημαντικότερη αλλαγή αφορά στις απαλλοτριώσεις μεγάλου οικονομικού ενδιαφέροντος. Όπως ορίζεται, ο υπέρ ου η απαλλοτρίωση δύναται να ζητήσει εκτίμηση των απαλλοτριούμενων από ανεξάρτητο εκτιμητή και η οποία έκθεση θα μπορεί να αντικαθιστά την έκθεση προεκτίμησης που κάνουν οι υπηρεσίες του υπουργείου Υποδομών.
β) Σε επείγουσες περιπτώσεις η απαλλοτρίωση θα μπορεί να κηρύσσεται με ένα απλό διάγραμμα οριζοντιογραφίας και κατόπιν να ακολουθεί (εντός 9 μηνών) η νόμιμη διαδικασία.
Zougla.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Αφήστε το σχόλιο σας πάντα με κόσμιο τρόπο, χωρίς κακές κουβεντούλες, γιατί θα σας μαλώσω.....
Αν βρίζετε ή είστε νευρασθενικοί αφήστε το καλύτερα!!
Ότι γράψτε τσάμπα ο κόπος, δεν πρόκειται να δημοσιευτεί. Όλα θα περνούν από έλεγχο....
"ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ"