Φίλοι που μας παρακολουθούν

Δευτέρα 16 Ιανουαρίου 2012

Χειμερινές εκπτώσεις: Bαρόμετρο για το μέλλον πολλών επιχειρήσεων

ImageΕλπίδα για το μέλλον πολλών επιχειρήσεων είναι οι χειμερινές εκπτώσεις που ξεκινούν επίσημα σήμερα και στην Καλαμάτα, καθώς και σε όλη την υπόλοιπη Ελλάδα. 
Ειδικότερα, οι χειμερινές εκπτώσεις θα διαρκέσουν μέχρι τις 29 Φεβρουαρίου και οι επιχειρηματίες, σε μία τελευταία προσπάθεια να τονώσουν τον τζίρο τους, προχωρούν σε μεγάλες μειώσεις τιμών, που φτάνουν μέχρι και το 70%. Ωστόσο, όπως δηλώνουν οι περισσότεροι επιχειρηματίες, η αγορά....
δεν περιμένει αύξηση του τζίρου, αφού οι καταναλωτές έχουν υποστεί μεγάλες απώλειες στα εισοδήματά τους, είναι υποχρεωμένοι να πληρώσουν τους φόρους και τα τέλη που έχουν επιβληθεί, ενώ οι άνεργοι στερούν πολύτιμη ρευστότητα από τα καταστήματα.
Όπως επισημαίνουν, πάντως, το αποτέλεσμα των εκπτώσεων πρόκειται να επηρεάσει, με καθοριστικό τρόπο, την όλη πορεία της αγοράς, ιδίως σε ό,τι αφορά τις μικρότερες εμπορικές επιχειρήσεις.
Οι καταναλωτές, από την άλλη πλευρά, πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στα ψώνια τους και η Ένωση Καταναλωτών Ελλάδος δίνει τις ακόλουθες συμβουλές:
Οι αγορές πρέπει να γίνονται με βάση τις οικονομικές δυνατότητες και τις πραγματικές ανάγκες του νοικοκυριού. Οι καταναλωτές να συγκρίνουν τιμές και ποιότητα. Τα νοικοκυριά καλό θα είναι να ετοιμάζουν λίστα με τα είδη που θέλουν ν’ αγοράσουν. Να κάνουν τα ψώνια τους χωρίς χρονική πίεση. Να αποφεύγουν οι καταναλωτές τη χρήση πιστωτικών καρτών.
Προσοχή στα καταστήματα και τα πολυκαταστήματα εκείνα που διαφημίζουν μεγάλα ποσοστά εκπτώσεων σε ένα ή ελάχιστα είδη τους. Αυτό δε σημαίνει ότι και τα υπόλοιπα είδη τους είναι φθηνότερα σε σχέση με αντίστοιχα είδη άλλων καταστημάτων.
Να ενημερώνονται από τους εμπόρους για το αν μπορούν να πραγματοποιούν αλλαγές προϊόντων που αγοράζουν κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων. Να ζητούν αποδείξεις, γιατί, αφενός, αποδεικνύεται η αγορά σε περίπτωση ελαττωματικού είδους και, αφετέρου, αποτρέπεται η φοροδιαφυγή.
Να ζητούν πλήρη και επακριβή ενημέρωση όταν αγοράζουν είδη με δόσεις (μηνιαία δόση, ετήσιο πραγματικό επιτόκιο, σύνολο δόσεων, έναρξη δόσεων, τιμή μετρητοίς κ.λπ.). Να καταγγέλλουν στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή «1520» περιπτώσεις που θεωρούν ότι εξαπατώνται.

Οι εκπτώσεις πυξίδα για το μέλλον
Στο μεταξύ, με ένα μείγμα απαισιοδοξίας και αβεβαιότητας υποδέχθηκαν έμποροι και καταναλωτές το 2012, καθώς το εορταστικό κλίμα δε στάθηκε ικανό να αντιστρέψει την πτωτική πορεία στις πωλήσεις των καταστημάτων λιανικής.
Σύμφωνα με δηλώσεις στο «Θ» της προέδρου του Εμπορικού Συλλόγου Καλαμάτας, Λ. Ψυλάκη, ο φετινός τζίρος των εμπορικών καταστημάτων ήταν κατά πολύ μειωμένος σε σχέση με πέρσι, ενώ την ίδια στιγμή οι καταναλωτές δηλώνουν απρόθυμοι να ξοδέψουν κάτι περισσότερο από το «αναγκαίο».
«Η κίνηση στα εμπορικά καταστήματα της Καλαμάτας την περίοδο των εορτών φέτος ήταν κατά πολύ μειωμένη σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Βέβαια, τις τελευταίες ημέρες και ειδικότερα την παραμονή της Πρωτοχρονιάς, υπήρξε ανάκαμψη, αλλά δε στάθηκε ικανή να ανατρέψει το αρνητικό κλίμα. Βέβαια, η εικόνα αυτή δε μας ξενίζει λόγω και του γενικότερου οικονομικού κλίματος. Όταν μειώνονται συνεχώς οι μισθοί και οι συντάξεις, είναι φυσικό επακόλουθο να υποφέρει και η αγορά. Αυτά τα στοιχεία είναι συνδεδεμένα.
Γενικά, οι εισπράξεις κατά την περίοδο των εορτών δεν κρίνονται αρκετές για να καλύψουν οι έμποροι τις υποχρεώσεις τους. Ελπίζουμε την περίοδο των εκπτώσεων η εικόνα αυτή ν’ αλλάξει ουσιαστικά»
.
Χαρακτηρίζει δε τη χρονιά που διανύουμε ως έτος επιβίωσης για πολλές εμπορικές επιχειρήσεις, ενώ υπογράμμισε ότι το μέλλον για την πλειοψηφία των επιχειρήσεων είναι απρόβλεπτο, καθώς οι περισσότερες από αυτές έχουν λειτουργικές ζημιές, που σε πολλές περιπτώσεις καθιστούν αδύνατη τη συνέχιση της λειτουργίας τους.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί υπεύθυνη καταστήματος με είδη ένδυσης και αξεσουάρ- κοσμήματα, η οποία μετά από 9 χρόνια συνεχούς επιχειρηματικής δραστηριοποίησης θα αναγκαστεί να διακόψει τη λειτουργία της επιχείρησής της στο τέλος της εφετινής χειμερινής εκπτωτικής περιόδου. «Σε αυτό συνέβαλε η ανασφάλεια και η έλλειψη ρευστότητας, που αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές», σημειώνει.
«Ζούμε την περίοδο των εκπτώσεων», δηλώνει, συμπληρώνοντας ότι η παρατεταμένη περίοδος προσφορών, πριν από την επίσημη έναρξη των εκπτώσεων, δε βοήθησε ιδιαίτερα την αγορά. «Παρά τα υψηλά ποσοστά των εκπτώσεων, που φθάνουν και το 70%, ο κόσμος φαίνεται ότι είναι διατεθειμένος να αγοράσει μόνο ό,τι έχει πραγματικά ανάγκη και κανένα άλλο προϊόν, ακόμα και αν πωλείται σε χαμηλή τιμή», αναφέρει χαρακτηριστικά.
Ανησυχία για το μέλλον και της δικής του επιχείρησης εκφράζει επιχειρηματίας με κατάστημα υπόδησης στο κέντρο της Καλαμάτας: «Η κατάσταση είναι δραματική. Στα 35 χρόνια που βρίσκομαι σε αυτή τη δουλειά, θεωρώ ότι αυτή η κρίση που βιώνουμε, είναι η χειρότερη των τελευταίων ετών, δεν υπάρχει ρευστότητα στην αγορά και δε σας κρύβω ότι μέσα στο πρώτο τρίμηνο του έτους σκέφτομαι να κλείσω το κατάστημά μου».
«Η συρρίκνωση του εισοδήματος των καταναλωτών, σε συνδυασμό με τα έξοδα ενός μαγαζιού, όπως το ενοίκιο, το ηλεκτρικό ρεύμα, που συνεχώς αυξάνεται, καθώς και οι οικονομικές υποχρεώσεις προς τους προμηθευτές και το προσωπικό, δημιουργούν ένα εκρηκτικό μείγμα, που οδηγεί στη μείωση της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών και, κατά συνέπεια, στην εκμηδένιση των κερδών των επιχειρήσεων», εξηγεί.

«Πλέον, ο κόσμος ψωνίζει με μέτρο και πολλές φορές περιορίζεται στο να κοιτάζει τις βιτρίνες και να φεύγει», συμπληρώνει.
ΘΑΡΡΟΣ News

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αφήστε το σχόλιο σας πάντα με κόσμιο τρόπο, χωρίς κακές κουβεντούλες, γιατί θα σας μαλώσω.....
Αν βρίζετε ή είστε νευρασθενικοί αφήστε το καλύτερα!!
Ότι γράψτε τσάμπα ο κόπος, δεν πρόκειται να δημοσιευτεί. Όλα θα περνούν από έλεγχο....
"ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ"