Η υπουργός Παιδείας υπερασπίζεται τη μεταρρύθμιση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, την οποία θεωρεί απαίτηση της κοινωνίας, και χαρακτηρίζει εθνική επιτυχία την απόφαση των Βρυξελλών.
Δριμεία επίθεση, με αιχμές κατά κυβερνητικών που κινούνται στη λογική "άσ' το γι' αργότερα", εξαπολύει η υπουργός Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου με τη συνέντευξή της στο "Εθνος της Κυριακής".
"Το "άσ' το γι' αργότερα" δεν μπορεί να....
ισχύσει ούτε για μία ημέρα - από τις συγχωνεύσεις και τις ιδιωτικοποιήσεις μέχρι τις διαρθρωτικές αλλαγές", τονίζει χαρακτηριστικά η κ. Διαμαντοπούλου, η οποία υπεραμύνεται των αλλαγών στην Παιδεία (και δη στην Τριτοβάθμια) και προειδοποιεί: "Το Πανεπιστήμιο δεν ανήκει στους πρυτάνεις, ανήκει στην ελληνική κοινωνία".
ισχύσει ούτε για μία ημέρα - από τις συγχωνεύσεις και τις ιδιωτικοποιήσεις μέχρι τις διαρθρωτικές αλλαγές", τονίζει χαρακτηριστικά η κ. Διαμαντοπούλου, η οποία υπεραμύνεται των αλλαγών στην Παιδεία (και δη στην Τριτοβάθμια) και προειδοποιεί: "Το Πανεπιστήμιο δεν ανήκει στους πρυτάνεις, ανήκει στην ελληνική κοινωνία".
Η υπ. Παιδείας ανακοινώνει ότι το σχέδιο νόμου για την Τριτοβάθμια θα έρθει στην Ολομέλεια της Βουλής μετά τον Δεκαπενταύγουστο και ανοίγει τα χαρτιά της για τις μεταρρυθμίσεις στην Παιδεία. Χαρακτηρίζει την απόφαση των Βρυξελλών "εθνική επιτυχία", λέει "όχι" στις εκλογές και στην εκλογολογία, "ναι" στο δημοψήφισμα και στις μεταρρυθμίσεις, ενώ επιτίθεται στη ΝΔ διότι "επιτείνει την ανασφάλεια και την αγωνία που νιώθει ο κάθε Ελληνας".
- Κυρία υπουργέ, από πέρυσι συζητάτε με πρυτάνεις για τις αλλαγές στην Τριτοβάθμια. Παρόλα αυτά, πανεπιστημιακοί σάς κατηγορούν ότι προχωράτε καταργώντας βασικούς αρμούς της Εκπαίδευσης. Θα ρίξετε λάδι στη φωτιά ή νερό στο κρασί σας;
Γνωρίζω τη δυσκολία του έργου και σέβομαι βαθύτατα την προσπάθεια των πρυτάνεων. Το Πανεπιστήμιο, όμως, δεν ανήκει στους πρυτάνεις, ανήκει στην ελληνική κοινωνία. Συζητάμε σε βάθος με όλους τους φορείς της Εκπαίδευσης και της πολιτικής, αλλά ακούμε και την κοινωνία. Αυτήν που πληρώνει για τη δημόσια Παιδεία και απαιτεί μιαν άλλη ποιότητα και συνθήκες σπουδών για όλους τους φοιτητές. Αυτή η κοινωνία δεν πιστεύει πλέον σε ημίμετρα.
- Και η μεταρρύθμιση; Μπορεί και στην Παιδεία να περιμένει;
Οχι φυσικά. Η Παιδεία είναι το βασικό εργαλείο για το νέο μοντέλο ανάπτυξης, για μια άλλη νοοτροπία, για να επενδύσουμε σε γνώση και όχι σε χαμηλά μεροκάματα. Το τέλος της κρίσης πρέπει να μας βρει με συνολικά νέο εκπαιδευτικό σύστημα.
- Δέχεστε μεγάλη κριτική για το ότι παρεμβαίνετε και ανατρέπετε το αυτοδιοίκητο των πανεπιστημίων...
Τα ΑΕΙ σύμφωνα με το Σύνταγμα είναι αυτοδιοίκητα αλλά όχι αυτόνομα. Είναι η Πολιτεία και όχι τα ΑΕΙ που επιλέγει τον τρόπο διοίκησής τους. Με το νομοσχέδιο δημιουργούμε μια νέα διοικητική διάρθρωση, που ανοίγει τα ΑΕΙ στην κοινωνία, ανατρέπει κατεστημένες καταστάσεις, εξασφαλίζει τον εσωτερικό έλεγχο σε όλα τα επίπεδα και συνδυάζεται με εκχώρηση τεράστιου αριθμού αρμοδιοτήτων από το υπουργείο.
- Σας κατηγορούν ότι "διαγράφετε" τη δυναμική σχολών που δεν βασίζονται σε εργαστήρια κ.ά. Η τριετής εκπαίδευση είναι αρκετή;
Δίνουμε τη δυνατότητα σε κάθε ΑΕΙ και ΤΕΙ να προσδιορίζει με τον Οργανισμό του τη διάρκεια κάθε προγράμματος σπουδών, ορίζοντας ως κατώτατο όριο τα 3 χρόνια. Εμείς εμπιστευόμαστε τα ΑΕΙ σε αυτές τις επιλογές και ανησυχούν οι "υπερασπιστές" του αυτοδιοίκητου;
- Λιγότερα συγγράμματα, περισσότερη μόρφωση; Πώς γίνεται;
Τα ίδια έντυπα συγγράμματα και όλες οι σημειώσεις και όλα τα συγγράμματα στο Διαδίκτυο. Δηλαδή απεριόριστη πρόσβαση όλων των φοιτητών σε όλη τη γνώση που προσφέρεται σε όλα τα πανεπιστήμια της χώρας.
- Πείτε μας τρεις μεγάλες αλλαγές του νόμου Διαμαντοπούλου που πράγματι συνιστούν μεταρρύθμιση για τα πανεπιστήμια...
Ενίσχυση του αυτοδιοίκητου με εκχώρηση αρμοδιοτήτων του υπουργείου στο Συμβούλιο και τα λοιπά όργανα. Εξασφάλιση της ελεύθερης διακίνησης ιδεών και προσώπων και στα πανεπιστήμια. Οι φοιτητές αξιολογούν τις σπουδές και αποφασίζουν για θέματα μέριμνας, αλλά δεν συνδιοικούν και δεν προκρίνουν καθηγητές και προγράμματα σπουδών. Η δημόσια χρηματοδότηση συνδέεται με την αξιολόγηση και ελέγχεται ο τρόπος αξιοποίησής της. Και άλλα πολλά...
- Θα ψηφιστεί παρά τις αντιδράσεις και πότε;
Το νομοσχέδιο θα έρθει στην Ολομέλεια μετά τις διακοπές του Δεκαπενταύγουστου.
- Είστε ανοιχτή σε αλλαγές;
Είμαι πάντα ανοιχτή σε κάθε γόνιμη πρόταση. Στον έναν χρόνο του διαλόγου πολλά έχουν αλλάξει. Ακόμη και προχθές στην Επιτροπή. Αυτό που με απωθεί είναι η δογματική άρνηση και η επίφαση δημοκρατικότητας.
- Δεσμεύεστε ότι μετά τις συγχωνεύσεις η νέα σχολική χρονιά θα αρχίσει με δασκάλους, καθηγητές και βιβλία στα σχολεία;
Ολοι στο υπουργείο κάνουμε υπεράνθρωπες προσπάθειες να ξεκινήσουμε χωρίς προβλήματα. Κάναμε συγχωνεύσεις όπου το επέβαλλαν οι εκπαιδευτικές ανάγκες, επιδιώκουμε την πλήρη αξιοποίηση όλου του εκπαιδευτικού δυναμικού.
Με 23.000 αποχωρήσεις πέρυσι και φέτος και εξαιρετικά λίγες προσλήψεις μονίμων τα πράγματα δεν είναι εύκολα.
- Ο κ. Παπανδρέου έφερε από τις Βρυξέλλες μια απόφαση που πρέπει να...
Να αναγνωρισθεί ως εθνική επιτυχία. Κλείσαμε σε μεγάλο βαθμό τις έξωθεν αρνητικές επιρροές. Τώρα, με σύνεση, πρέπει όλοι μαζί και καθένας χωριστά -πολιτικοί, ΜΜΕ, μεγάλοι και μικροί επιχειρηματίες και εργαζόμενοι- να δώσουμε τη μάχη της ανάπτυξης, με την ανεργία στο στόχαστρο. Το "άσ' το γι' αργότερα" δεν μπορεί να ισχύσει ούτε για μία ημέρα - από τις συγχωνεύσεις και τις ιδιωτικοποιήσεις μέχρι τις διαρθρωτικές αλλαγές.
- Αν τα έσοδα είναι τελικώς λιγότερα από τα αναμενόμενα, να περιμένουμε νέα σκληρά μέτρα για μισθωτούς και συνταξιούχους;
Γιατί πρέπει πάντα να προβλέπουμε αρνητικές επιπτώσεις; Γιατί να σπέρνουμε την ανασφάλεια και τον πανικό; Η έξοδος από την κρίση απαιτεί πίστη στον στόχο, και τότε θα πετύχουμε.
- Η κυβέρνηση λέει "ναι" στην απελευθέρωση των κλειστών επαγγελμάτων. Γιατί, κατά την άποψή σας, έχει μετατραπεί σε ενδοκυβερνητικό πρόβλημα το ζήτημα με τους ταξιτζήδες; Και ποιος θα δώσει τη λύση; Ο πρωθυπουργός;
Ανοιγμα με κανόνες είπε ο πρωθυπουργός και αυτό απαιτεί νηφάλιο διάλογο, στον οποίο αναφέρθηκε από την πρώτη στιγμή ο αρμόδιος υπουργός. Αλήθεια ποιος κερδίζει από τις υπερβολικές αντιδράσεις που βιώνουμε; Κακό κάνουν σε όλους και κύρια στους ταξιτζήδες.
- Θα συμφωνούσατε με το ενδεχόμενο πρόωρων εκλογών;
Οι πρόωρες εκλογές, αλλά και η εκλογολογία μόνο κακό κάνουν στη χώρα. Καταστρέφουν το κλίμα ηρεμίας που είναι πρώτη προϋπόθεση για κάθε αναπτυξιακή πρωτοβουλία.
- Αντ' αυτών δημοψήφισμα; Πιστεύετε ότι εντάσσεται στην κουλτούρα του Ελληνα;
Το δημοψήφισμα εντάσσεται στην κουλτούρα που πρέπει να αποκτήσουμε.
- Υπάρχουν εκσυγχρονιστές και αναχρονιστές στην κυβέρνηση;
Δεν υπάρχει ούτε περιθώριο ούτε χρόνος για τέτοιους διαχωρισμούς. Κάθε υπουργός δίνει σκληρό αγώνα.
- Η ΝΔ συμβάλλει με τη στάση της στους εθνικούς στόχους;
Φοβάμαι ότι επιτείνει την ανασφάλεια και την αγωνία που νιώθει ο κάθε Ελληνας, όταν αυτός χρειάζεται σιγουριά και αυτοπεποίθηση.
- Ο ανασχηματισμός έφερε ουσιαστικές αλλαγές στην αποτελεσματικότητα της κυβέρνησης;
Τα πρώτα δείγματα είναι πολύ θετικά και ενθαρρυντικά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Αφήστε το σχόλιο σας πάντα με κόσμιο τρόπο, χωρίς κακές κουβεντούλες, γιατί θα σας μαλώσω.....
Αν βρίζετε ή είστε νευρασθενικοί αφήστε το καλύτερα!!
Ότι γράψτε τσάμπα ο κόπος, δεν πρόκειται να δημοσιευτεί. Όλα θα περνούν από έλεγχο....
"ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ"