Στο 53ο χλμ. της παλαιάς εθνικής οδού Τρίπολης – Καλαμάτας, στο τμήμα της που περνά από τον οικισμό Δερβένι, η παραμόρφωση του οδοστρώματος λόγω της κατολίσθησης που έγινε το Φεβρουάριο του 2010 είναι ορατή στους οδηγούς που ακολουθούν τη διαδρομή.
Είναι, άλλωστε...., ο αποκλειστικός άξονας σύνδεσης της Καλαμάτας με την Τρίπολη μέχρι να δοθεί στην κυκλοφορία ο νέος, απεκατεστημένος δρόμος.
Το έργο (τμήμα Παραδείσια – Τσακώνα) έχει αναλάβει η κοινοπραξία Alpine Bau – ΤΕΡΝΑ Α.Ε., η οποία έχει παράλληλα την ευθύνη συντήρησης και αποκατάστασης τυχόν προβλημάτων στην παλιά εθνική οδό, για να εξασφαλίζεται η ύπαρξη εναλλακτικής διαδρομής.
Στο πλαίσιο των τακτικών μετρήσεων που κάνει η εταιρεία στο προβληματικό τμήμα του 53ου χλμ., στις 15 Φεβρουαρίου 2011 παρατηρήθηκαν κάποιες σημαντικές μετακινήσεις και άνοδος του υδροφόρου ορίζοντα. Ξεκίνησαν αμέσως εργασίες δημιουργίας «εφεδρικής μικροπαραλλαγής της κυκλοφορίας» (μικρή παράκαμψη), ώστε σε περίπτωση νέας κατολίσθησης να μη διακοπεί η κυκλοφορία των οχημάτων. Για την πορεία των εργασιών και το βαθμό επικινδυνότητας του τμήματος αυτού της οδού, μιλήσαμε με το διευθυντή του έργου Νίκο Ντονά.
Ο ίδιος επισήμανε πως έχουν εντοπιστεί και άλλα σημεία –γύρω στα δέκα- εντός του οικισμού του Δερβενίου που παρουσιάζουν αντίστοιχα προβλήματα.
Όταν το Φεβρουάριο 2010 διαπιστώθηκε το πρόβλημα, ελήφθησαν κάποια μέτρα. Αυτά, σύμφωνα με τον κ. Ντονά, ήταν:
Στο πλαίσιο των τακτικών μετρήσεων που κάνει η εταιρεία στο προβληματικό τμήμα του 53ου χλμ., στις 15 Φεβρουαρίου 2011 παρατηρήθηκαν κάποιες σημαντικές μετακινήσεις και άνοδος του υδροφόρου ορίζοντα. Ξεκίνησαν αμέσως εργασίες δημιουργίας «εφεδρικής μικροπαραλλαγής της κυκλοφορίας» (μικρή παράκαμψη), ώστε σε περίπτωση νέας κατολίσθησης να μη διακοπεί η κυκλοφορία των οχημάτων. Για την πορεία των εργασιών και το βαθμό επικινδυνότητας του τμήματος αυτού της οδού, μιλήσαμε με το διευθυντή του έργου Νίκο Ντονά.
Ο ίδιος επισήμανε πως έχουν εντοπιστεί και άλλα σημεία –γύρω στα δέκα- εντός του οικισμού του Δερβενίου που παρουσιάζουν αντίστοιχα προβλήματα.
Όταν το Φεβρουάριο 2010 διαπιστώθηκε το πρόβλημα, ελήφθησαν κάποια μέτρα. Αυτά, σύμφωνα με τον κ. Ντονά, ήταν:
Αποφόρτιση – απάλυνση του πρανούς στην πάνω πλευρά του δρόμου. Αποκατάσταση μέρους του ασφαλτικού οδοστρώματος. Κατασκευή γεωτρήσεων για τοποθέτηση οργάνων μέτρησης. Εντολή εκπόνησης γεωτεχνικής μελέτης, τοπογραφική αποτύπωση της περιοχής και σήμανσή της για την ασφάλεια των διερχομένων. Σημειώνουμε ότι το προβληματικό τμήμα του δρόμου καλύπτει 100-120 μέτρα διαδρομής.
Μετά τις ανησυχητικές ενδείξεις στις μετρήσεις που έγιναν φέτος το Φεβρουάριο, «σε αυτά τα 120 μέτρα κατασκευάζουμε μια παράλληλη μετατόπιση του δρόμου σε ασφαλέστερο σημείο, ώστε, αν σημειωθεί κάποια αστοχία, να έχουμε τη δυνατότητα να αποκαταστήσουμε άμεσα την κυκλοφορία» αναφέρει ο κ. Ντονάς. «Η εντολή δόθηκε την ίδια μέρα που παρατηρήθηκε το πρόβλημα και οι εργασίες αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί μέσα στο επόμενο δεκαήμερο. Παράλληλα, δόθηκε εντολή να πυκνωθεί η συχνότητα των μετρήσεων, ώστε να είναι πιο στενή η παρακολούθηση του φαινομένου».
«Πρέπει να επισημάνουμε», εξακολουθεί ο κ. Ντονάς, «ότι παρόμοια προβλήματα υπάρχουν σε όλη την έκταση της παλιάς εθνικής που περνάει μέσα από τον οικισμό του Δερβενίου. Μιλάμε για περίπου 1,5 με 2 χιλιόμετρα. Με την πρωτοβουλία του Δήμου Μεγαλόπολης και σε συνεργασία με την Υπηρεσία καταγράψαμε αυτά τα προβλήματα. Έχει γίνει γεωτεχνική μελέτη και έχει εγκριθεί από το υπουργείο. Στο 53ο χλμ. αυτό που εμείς κάναμε ήταν να αποφορτίσουμε την πάνω πλευρά του δρόμου».
Σταθεροποίηση δεν έχει γίνει ακόμα από την κάτω πλευρά, «προβλέπεται όμως στη μελέτη που έχει εγκριθεί», σημειώνει ο διευθυντής έργου. «Στη μελέτη, επίσης, προβλέπεται να γίνει ένας τοίχος με βαθείς πασσάλους στην κάτω πλευρά του δρόμου και ένας τοίχος, επίσης θεμελιωμένος σε βαθείς πασσάλους, που θα υποστηρίζει τα πρανή ανάντη του δρόμου. Κάποιες αγκυρώσεις με προτεταμένα αγκύρια, η αποστράγγιση της περιοχής με αποστραγγιστικές γεωτρήσεις, με κάποια τεχνικά έργα που θα συλλέγουν και θα οδηγούν με ασφαλή τρόπο τα νερά κατάντη, όλα αυτά προβλέπονται από την εγκεκριμένη μελέτη». Παράλληλα, έχουν ανοιχτεί τάφροι για τη διαχείριση των επιφανειακών υδάτων.
Πόσο επικίνδυνο είναι το συγκεκριμένο τμήμα για τους διερχόμενους οδηγούς;
«Οι μετρήσεις που έχουμε κάνει μετά τις 15/2/2011, έχουν δείξει μια σταθεροποίηση», λέει ο κ. Ντονάς. «Αλλά αυτό δε μας καθησυχάζει, γιατί δε μεσολάβησε καθόλου βροχή. Δεν ξέρουμε τι θα γίνει αν έχουμε έντονη και παρατεταμένη βροχόπτωση ή κάποια χιονόπτωση, που είναι ακόμα πιο ύπουλη, όταν αρχίζουν να λιώνουν τα χιόνια. Δεν πρέπει, ωστόσο, να ανησυχεί ο κόσμος, αυτό είναι σίγουρο. Το φαινόμενο παρακολουθείται, έχει γίνει σήμανση, υπάρχουν πάντα άνθρωποί μας εκεί, και σε οποιοδήποτε έκτακτο γεγονός θα έχουμε άμεση αντίδραση. Για να μη ρισκάρουμε όμως το παραμικρό, κατασκευάζουμε αυτόν το διάδρομο της εφεδρικής παραλλαγής, ώστε, αν συμβεί κάτι, να μην κοπεί ούτε δευτερόλεπτο η κυκλοφορία».
Από τους επιβλέποντες το έργο εκ μέρους της ΕΥΔΕ (Ειδική Υπηρεσία Δημοσίων Έργων) Διευρωπαϊκού Δικτύου Πελοποννήσου, η Ευγενία Καλοφωλιά δήλωσε: «Υπάρχει εγκεκριμένη μελέτη και αναμένονται οδηγίες για πιθανή δημοπράτηση ή για την κατασκευή του τμήματος στο Δερβένι όπου έχει γίνει κατολίσθηση. Τα μέτρα που έχουν ληφθεί μέχρι στιγμής είναι προσωρινά. Άμεσος κίνδυνος, όμως, δεν υπάρχει. Ωστόσο, πρέπει να είμαστε πάντα επιφυλακτικοί και προσεκτικοί, ώστε να μην κοπεί η κυκλοφορία από Καλαμάτα προς Τρίπολη. Πιστεύω ότι στο Δερβένι η αποκατάσταση θα είναι άμεση».
ΘΑΡΡΟΣ News Μετά τις ανησυχητικές ενδείξεις στις μετρήσεις που έγιναν φέτος το Φεβρουάριο, «σε αυτά τα 120 μέτρα κατασκευάζουμε μια παράλληλη μετατόπιση του δρόμου σε ασφαλέστερο σημείο, ώστε, αν σημειωθεί κάποια αστοχία, να έχουμε τη δυνατότητα να αποκαταστήσουμε άμεσα την κυκλοφορία» αναφέρει ο κ. Ντονάς. «Η εντολή δόθηκε την ίδια μέρα που παρατηρήθηκε το πρόβλημα και οι εργασίες αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί μέσα στο επόμενο δεκαήμερο. Παράλληλα, δόθηκε εντολή να πυκνωθεί η συχνότητα των μετρήσεων, ώστε να είναι πιο στενή η παρακολούθηση του φαινομένου».
«Πρέπει να επισημάνουμε», εξακολουθεί ο κ. Ντονάς, «ότι παρόμοια προβλήματα υπάρχουν σε όλη την έκταση της παλιάς εθνικής που περνάει μέσα από τον οικισμό του Δερβενίου. Μιλάμε για περίπου 1,5 με 2 χιλιόμετρα. Με την πρωτοβουλία του Δήμου Μεγαλόπολης και σε συνεργασία με την Υπηρεσία καταγράψαμε αυτά τα προβλήματα. Έχει γίνει γεωτεχνική μελέτη και έχει εγκριθεί από το υπουργείο. Στο 53ο χλμ. αυτό που εμείς κάναμε ήταν να αποφορτίσουμε την πάνω πλευρά του δρόμου».
Σταθεροποίηση δεν έχει γίνει ακόμα από την κάτω πλευρά, «προβλέπεται όμως στη μελέτη που έχει εγκριθεί», σημειώνει ο διευθυντής έργου. «Στη μελέτη, επίσης, προβλέπεται να γίνει ένας τοίχος με βαθείς πασσάλους στην κάτω πλευρά του δρόμου και ένας τοίχος, επίσης θεμελιωμένος σε βαθείς πασσάλους, που θα υποστηρίζει τα πρανή ανάντη του δρόμου. Κάποιες αγκυρώσεις με προτεταμένα αγκύρια, η αποστράγγιση της περιοχής με αποστραγγιστικές γεωτρήσεις, με κάποια τεχνικά έργα που θα συλλέγουν και θα οδηγούν με ασφαλή τρόπο τα νερά κατάντη, όλα αυτά προβλέπονται από την εγκεκριμένη μελέτη». Παράλληλα, έχουν ανοιχτεί τάφροι για τη διαχείριση των επιφανειακών υδάτων.
Πόσο επικίνδυνο είναι το συγκεκριμένο τμήμα για τους διερχόμενους οδηγούς;
«Οι μετρήσεις που έχουμε κάνει μετά τις 15/2/2011, έχουν δείξει μια σταθεροποίηση», λέει ο κ. Ντονάς. «Αλλά αυτό δε μας καθησυχάζει, γιατί δε μεσολάβησε καθόλου βροχή. Δεν ξέρουμε τι θα γίνει αν έχουμε έντονη και παρατεταμένη βροχόπτωση ή κάποια χιονόπτωση, που είναι ακόμα πιο ύπουλη, όταν αρχίζουν να λιώνουν τα χιόνια. Δεν πρέπει, ωστόσο, να ανησυχεί ο κόσμος, αυτό είναι σίγουρο. Το φαινόμενο παρακολουθείται, έχει γίνει σήμανση, υπάρχουν πάντα άνθρωποί μας εκεί, και σε οποιοδήποτε έκτακτο γεγονός θα έχουμε άμεση αντίδραση. Για να μη ρισκάρουμε όμως το παραμικρό, κατασκευάζουμε αυτόν το διάδρομο της εφεδρικής παραλλαγής, ώστε, αν συμβεί κάτι, να μην κοπεί ούτε δευτερόλεπτο η κυκλοφορία».
Από τους επιβλέποντες το έργο εκ μέρους της ΕΥΔΕ (Ειδική Υπηρεσία Δημοσίων Έργων) Διευρωπαϊκού Δικτύου Πελοποννήσου, η Ευγενία Καλοφωλιά δήλωσε: «Υπάρχει εγκεκριμένη μελέτη και αναμένονται οδηγίες για πιθανή δημοπράτηση ή για την κατασκευή του τμήματος στο Δερβένι όπου έχει γίνει κατολίσθηση. Τα μέτρα που έχουν ληφθεί μέχρι στιγμής είναι προσωρινά. Άμεσος κίνδυνος, όμως, δεν υπάρχει. Ωστόσο, πρέπει να είμαστε πάντα επιφυλακτικοί και προσεκτικοί, ώστε να μην κοπεί η κυκλοφορία από Καλαμάτα προς Τρίπολη. Πιστεύω ότι στο Δερβένι η αποκατάσταση θα είναι άμεση».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Αφήστε το σχόλιο σας πάντα με κόσμιο τρόπο, χωρίς κακές κουβεντούλες, γιατί θα σας μαλώσω.....
Αν βρίζετε ή είστε νευρασθενικοί αφήστε το καλύτερα!!
Ότι γράψτε τσάμπα ο κόπος, δεν πρόκειται να δημοσιευτεί. Όλα θα περνούν από έλεγχο....
"ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ"