Στόχος μας είναι οι τελικές αποφάσεις που θα ληφθούν να συνδυάζονται απόλυτα με την ιδιαιτερότητα κάθε τόπου. Σε κάθε τόπο, όμως, προτεραιότητα έχουν τα παιδιά» δήλωσε η υφυπουργός Παιδείας Εύη Χριστοφιλοπούλου ερωτώμενη για τις επικείμενες συγχωνεύσεις - καταργήσεις σχολείων.
«Έχουμε χωριά στη Μεσσηνία.... μικρά, πολύ κοντά το ένα στο άλλο. Είναι λοιπόν καλύτερο, στα χωριά μας να ξεπερνάμε τις τοπικές αντιθέσεις για να κάνουμε εξαθέσια Δημοτικά εκεί όπου η γεωγραφία το επιτρέπει και όπου τα παιδιά μπορούν να μετακινηθούν με ασφάλεια και χωρίς πολλή ταλαιπωρία, για να έχουμε σχολεία με περισσότερους δασκάλους, γυμναστές, καθηγητές αγγλικών.
Και έχουμε παλιά εμπειρία, να θυμίσω το Δημοτικό Φωτέα στη Μάνη, που έγινε ένα μεγάλο 6/θέσιο σχολείο. Αν το αφήσουμε έτσι, 2/θέσιο εδώ, 1/θέσιο εκεί, 3/θέσιο εκεί, τα παιδιά θα κάνουν το μισό μάθημα απ’ ό,τι κάνουν τα άλλα. Πολλές φορές κάνουν πρώτα τη μία τάξη και μετά την άλλη, π.χ. πρώτα την Τετάρτη και μετά την Τρίτη. Όπως καταλαβαίνετε, η εκπαιδευτική διαδικασία δεν είναι η καλύτερη. Βεβαίως, σχολεία με ιδιαιτερότητες, σε περιοχές όπου πραγματικά πρέπει να διατηρηθούν, θα διατηρηθούν, όσο κι αν αυτό κοστίσει οικονομικά.
Το “πρώτα ο μαθητής” το εννοούμε και για τις συνενώσεις και για τις προαγωγές, γιατί γίνονται και προαγωγές, μεγαλώνουμε σχολεία. Εδώ στη Μεσσηνία και αλλού στην Ελλάδα, ιδίως σε συστεγαζόμενα, ορισμένες απ’ τις συνενώσεις θα μας κάνουν 12/θέσια Δημοτικά, που θα έχουν επιπλέον εικαστικά, επιπλέον μουσική, επιπλέον ξένη γλώσσα, επιπλέον φυσική αγωγή και φιλαναγνωσία» σημείωσε η κα Χριστοφιλοπούλου και πρόσθεσε:
«Έχουμε χωριά στη Μεσσηνία.... μικρά, πολύ κοντά το ένα στο άλλο. Είναι λοιπόν καλύτερο, στα χωριά μας να ξεπερνάμε τις τοπικές αντιθέσεις για να κάνουμε εξαθέσια Δημοτικά εκεί όπου η γεωγραφία το επιτρέπει και όπου τα παιδιά μπορούν να μετακινηθούν με ασφάλεια και χωρίς πολλή ταλαιπωρία, για να έχουμε σχολεία με περισσότερους δασκάλους, γυμναστές, καθηγητές αγγλικών.
Και έχουμε παλιά εμπειρία, να θυμίσω το Δημοτικό Φωτέα στη Μάνη, που έγινε ένα μεγάλο 6/θέσιο σχολείο. Αν το αφήσουμε έτσι, 2/θέσιο εδώ, 1/θέσιο εκεί, 3/θέσιο εκεί, τα παιδιά θα κάνουν το μισό μάθημα απ’ ό,τι κάνουν τα άλλα. Πολλές φορές κάνουν πρώτα τη μία τάξη και μετά την άλλη, π.χ. πρώτα την Τετάρτη και μετά την Τρίτη. Όπως καταλαβαίνετε, η εκπαιδευτική διαδικασία δεν είναι η καλύτερη. Βεβαίως, σχολεία με ιδιαιτερότητες, σε περιοχές όπου πραγματικά πρέπει να διατηρηθούν, θα διατηρηθούν, όσο κι αν αυτό κοστίσει οικονομικά.
Το “πρώτα ο μαθητής” το εννοούμε και για τις συνενώσεις και για τις προαγωγές, γιατί γίνονται και προαγωγές, μεγαλώνουμε σχολεία. Εδώ στη Μεσσηνία και αλλού στην Ελλάδα, ιδίως σε συστεγαζόμενα, ορισμένες απ’ τις συνενώσεις θα μας κάνουν 12/θέσια Δημοτικά, που θα έχουν επιπλέον εικαστικά, επιπλέον μουσική, επιπλέον ξένη γλώσσα, επιπλέον φυσική αγωγή και φιλαναγνωσία» σημείωσε η κα Χριστοφιλοπούλου και πρόσθεσε:
«Εκεί όπου μπορώ, θα δώσω τη μάχη στη Μεσσηνία για να έχουμε 12/θέσια, όπου μπορώ θα πάω σε 6/θέσια. Σε Λύκεια, που είναι λυκειακές τάξεις και οι μαθητές τους δεν έχουν τις ίδιες προϋποθέσεις με άλλους, για να δώσουν εξετάσεις και να πάνε σε ΤΕΙ ή Πανεπιστήμιο, θα δώσω τη μάχη υπέρ των παιδιών».
Κλείνοντας, η υφυπουργός είπε ότι συζήτησε για το θέμα με στελέχη της διοίκησης και τους δημάρχους Καλαμάτας και Μεσσήνης, ενώ συμπλήρωσε ότι θα ακούσει, επίσης, τους γονείς: «Θα ακουστούν γνώμες και η τελική απόφαση θα έχει γνώμονα το συμφέρον του μαθητή».
ΘΑΡΡΟΣ News Κλείνοντας, η υφυπουργός είπε ότι συζήτησε για το θέμα με στελέχη της διοίκησης και τους δημάρχους Καλαμάτας και Μεσσήνης, ενώ συμπλήρωσε ότι θα ακούσει, επίσης, τους γονείς: «Θα ακουστούν γνώμες και η τελική απόφαση θα έχει γνώμονα το συμφέρον του μαθητή».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Αφήστε το σχόλιο σας πάντα με κόσμιο τρόπο, χωρίς κακές κουβεντούλες, γιατί θα σας μαλώσω.....
Αν βρίζετε ή είστε νευρασθενικοί αφήστε το καλύτερα!!
Ότι γράψτε τσάμπα ο κόπος, δεν πρόκειται να δημοσιευτεί. Όλα θα περνούν από έλεγχο....
"ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ"