Το νομοσχέδιο είχε συζητηθεί νωρίτερα στο υπουργικό συμβούλιο που συνεδρίασε υπό την προεδρία του πρωθυπουργού κ. Γιώργου Παπανδρέου.
Η εξυγίανση και βελτίωση των οικονομικών
Η οργάνωση και ανάπτυξη των αστικών συγκοινωνιών
Ο εξορθολογισμός της κρατικής επιδότησης
Η συνεχής παρακολούθηση και ο έλεγχος αποτελέσματος
Η ρύθμιση των θεμάτων που αφορούν το προσωπικό και
Η διασφάλιση της βιωσιμότητας των δημοσίων συγκοινωνιών.
Σύμφωνα με το νομοσχέδιο από τις πέντε εταιρίες που λειτουργούν σήμερα κάτω από την ομπρέλα του ΟΑΣΑ δημιουργούνται δύο νέοι φορείς, ένας για τις Οδικές συγκοινωνίες, Τρόλεϊ και λεωφορεία και ένας για τα Μέσα σταθερής τροχιάς, Τραμ, Μετρό, ΗΣΑΠ. Συγκεκριμένα, η ΕΘΕΛ θα απορροφήσει τον ΗΛΠΑΠ και το Μετρό θα απορροφήσει τον ΗΣΑΠ και το Τραμ.
Ο ΟΑΣΑ, ως Μητροπολιτικός φορέας θα είναι υπεύθυνος για τον σχεδιασμό, προγραμματισμό, οργάνωση, συντονισμό και έλεγχο του συγκοινωνιακού έργου. Επίσης ο ΟΑΣΑ θα καλύπτει όλη την «Καλλικρατική» Περιφέρεια Αττικής και θα μπορεί να συνάπτει συμβάσεις ή συμφωνίες με τα ΚΤΕΛ και τις Δημοτικές συγκοινωνίες.
Ο υπουργός ανακοίνωσε αυστηρό έλεγχο των οικονομικών των εταιριών, ώστε να μην ξεφύγουν από τους στόχους που έχουν τεθεί. Στο πλαίσιο αυτό συστήνεται ειδική Μονάδα παρακολούθησης, ανά τρίμηνο, της υλοποίησης των επιχειρησιακών στοιχείων κάθε εταιρίας και σε περίπτωση που διαπιστωθεί απόκλιση πάνω από 10%, τότε θα λαμβάνονται επιπρόσθετα μέτρα. Η κρατική επιδότηση δεν θα μπορεί να ξεπεράσει το 40% του λειτουργικού κόστους του ομίλου.
Σε ότι αφορά το προσωπικό, προβλέπεται η μετάταξη περίπου 1500 υπαλλήλων, από τους 11.850 εργαζόμενους που απασχολούνται σήμερα στις αστικές συγκοινωνίες. Παράλληλα, θα καταγγελθούν οι υπάρχουσες Συλλογικές Συμβάσεις εργασίας και θα καταρτιστούν νέες κατά το πρότυπο του ΟΣΕ με τους νέους φορείς. Στο σημείο αυτό ο κ. Ρέππας ανέφερε ότι το μισθολογικό κόστος αυτή τη στιγμή ανέρχεται στο 78%, έναντι του 65% που ισχύει στην Ευρωπαϊκή Ένωση και έφερε παραδείγματα σύμφωνα με τα οποία το μέσο μισθολογικό κόστος για το Τραμ είναι 31.500 ευρώ το χρόνο και για τον ΗΣΑΠ 86.300 ευρώ το χρόνο.
Για το εισιτήριο και για την εισιτηριοδιαφυγή, ο υπουργός είπε ότι εκτός από τη σύσταση Ενιαίου Σώματος Ελεγκτών Κομίστρων, σύντομα θα εισαχθεί το ηλεκτρονικό εισιτήριο, με στόχο να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο αυτό. Είναι χαρακτηριστικό ότι στο Μετρό η λαθρεπιβίβαση είναι 7%, όσο και ο μέσος Ευρωπαϊκός όρος, ενώ για τα λεωφορεία φτάνει το 40%. Μέσα στον επόμενο μήνα αναμένεται να προκηρυχθεί ο σχετικός διαγωνισμός, ενώ μέχρι το τέλος του έτους θα ανακηρυχθεί ο ανάδοχος, καθώς το σύστημα θα λειτουργήσει με ΣΔΙΤ (Σύμπραξη Δημοσίου Ιδιωτικού Τομέα). Τον επόμενο μήνα θα προκηρυχθεί επίσης ο διαγωνισμός, πάλι μέσω ΣΔΙΤ, για την ανάπτυξη της Τηλεματικής.
Ο κ. Ρέππας ανακοίνωσε ότι το συσσωρευμένο έλλειμμα των φορέων των αστικών συγκοινωνιών ανήλθε το 2009 στα 3,8 δισ. ευρώ, ενώ στο διάστημα 2004-2009 αυξήθηκε κατά 2,5 δισ. ευρώ. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε ο υπουργός, το 2009 το συνολικό έλλειμμα έφτασε τα 472 εκατομμύρια ευρώ, το 2010 εκτιμάται ότι μειώθηκε στα 390 εκατομμύρια και η πρόβλεψη για το 2011 είναι να συρρικνωθεί στα 150-155 εκατομμύρια ευρώ.
Καταλήγοντας ο υπουργός, αφού επανέλαβε ότι με το νομοσχέδιο διασφαλίζονται τόσο ο δημόσιος χαρακτήρας των αστικών συγκοινωνιών, όσο και το δικαίωμα στην εργασία των υπαλλήλων, απηύθυνε έκκληση στους εργαζόμενους να συμβάλουν στην προσπάθεια για εξυγίανση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και να λαμβάνουν υπόψη τους το κοινωνικό συμφέρον αλλά και τα δικαιώματα του επιβατικού κοινού.
Σε ερώτηση για το ενδεχόμενο οι εργαζόμενοι να πραγματοποιήσουν αύριο την απεργία τους, ακόμη και στην περίπτωση που κηρυχθούν παράνομες από τη Δικαιοσύνη, ο κ. Ρέππας είπε ότι στην περίπτωση αυτή θα υποστούν τις συνέπειες και θα τηρηθεί η νομιμότητα.
πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Αφήστε το σχόλιο σας πάντα με κόσμιο τρόπο, χωρίς κακές κουβεντούλες, γιατί θα σας μαλώσω.....
Αν βρίζετε ή είστε νευρασθενικοί αφήστε το καλύτερα!!
Ότι γράψτε τσάμπα ο κόπος, δεν πρόκειται να δημοσιευτεί. Όλα θα περνούν από έλεγχο....
"ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ"