Έξοδο για 2.351 εργαζομένους από τον ΟΣΕ και «ψαλίδι» σε επιδόματα και υπερωριακές αμοιβές ώστε να μην υπερβαίνουν το 10% των βασικών αποδοχών, με σκοπό την εξοικονόμηση 75 και πλέον εκατομμυρίων ευρώ από το ετήσιο μισθοδοτικό κόστος του Οργανισμού, προβλέπει το....
τελικό σχέδιο του υπουργείου Μεταφορών για την εξυγίανση της πλέον ζημιογόνου ΔΕΚΟ στη χώρα.
Το σχέδιο, που προβλέπει μείωση προσωπικού κατά 37% στον ΟΣΕ-ΕΔΙΣΥ και κατά 45% στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ μόνο με μετατάξεις και συνταξιοδοτήσεις, έλαβε το πράσινο φως από την τρόικα, η οποία έκανε πίσω για τις απολύσεις που ζητούσε επίμονα μέχρι τον Αύγουστο. Μετά τις διαπραγματεύσεις σε δύο κρίσιμες συναντήσεις της ηγεσίας του υπουργείου Μεταφορών με την τρόικα σε Αθήνα και Βρυξέλλες, αποφεύχθηκε τελικά και η μείωση κατά 20% του βασικού μισθού των εργαζομένων. Με το νομοσχέδιο το χρέος των 10,7 δισ. ευρώ περνά στο Δημόσιο, με την παράλληλη μεταβίβαση της ακίνητης περιουσίας του Οργανισμού στο Δημόσιο, συγχωνεύεται ο ΟΣΕ με τον ΕΔΙΣΥ, ενώ προβλέπονται αυξήσεις στα εισιτήρια του ΟΣΕ από 1-1-2011.
Τα κόμιστρα
Στο νέο business plan που θα πρέπει να εκπονηθεί σε διάστημα ενός μήνα από τη διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, θα προβλέπεται κατάργηση των εκπτώσεων, περικοπές δρομολογίων και ένταξη αρκετών σε επιδοτούμενο καθεστώς ως άγονων και αυξήσεις σε κόμιστρα ώστε να φθάσουν στο 80% των εισιτηρίων ανταγωνιστικών μέσων όπως τα ΚΤΕΛ.
Στο νέο business plan που θα πρέπει να εκπονηθεί σε διάστημα ενός μήνα από τη διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, θα προβλέπεται κατάργηση των εκπτώσεων, περικοπές δρομολογίων και ένταξη αρκετών σε επιδοτούμενο καθεστώς ως άγονων και αυξήσεις σε κόμιστρα ώστε να φθάσουν στο 80% των εισιτηρίων ανταγωνιστικών μέσων όπως τα ΚΤΕΛ.
Από τους 4.817 εργαζόμενους που απασχολούνται στον όμιλο ΟΣΕ-ΕΔΙΣΥ προβλέπεται να μεταταγούν ή να συνταξιοδοτηθούν οι 1.600, ενώ εκ των 1.762 εργαζομένων που ανήκουν στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα αποχωρήσουν 751 άτομα. Με τη συρρίκνωση του προσωπικού, τις περικοπές στα επιδόματα και τις υπερωριακές αμοιβές προβλέπεται να εξοικονομηθούν περί τα 75 εκ. ευρώ και έτσι το μισθοδοτικό κόστος που ανέρχεται σε 387 εκ. ευρώ θα μειωθεί κατά 20%.
Παράλληλα, το σχέδιο προβλέπει κατάργηση ανεξέλεγκτων υπερωριών, απλοποίηση και οργάνωση ειδικοτήτων και θέσεων εργασίας, καθώς και αλλαγές στους εσωτερικούς κανονισμούς. Συγκεκριμένα, πέντε μέρες μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου θα κληθούν να υπογράψουν νέες συλλογικές συμβάσεις από μηδενική βάση, καθώς προβλέπεται κατάργηση όλων των κανονισμών προσωπικού (Γενικός Κανονισμός Προσωπικού, Κανονισμός Δευτερευουσών Απολαβών) και των συλλογικών συμβάσεων εργασίας, επιχειρησιακών και ειδικών.
Το νέο καθεστώς θα αποφασιστεί από τις διαπραγματεύσεις των διοικήσεων των νέων εταιρειών με τους εκπροσώπους των εργαζομένων. Μάλιστα, στην περίπτωση που οι δύο πλευρές δεν καταλήγουν σε συμφωνία η κυβέρνηση θα ρυθμίζει τις συλλογικές συμβάσεις με νόμο.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Βασικός στόχος μέσα από την αναδιοργάνωση της εταιρείας είναι η άμεση επίτευξη βιωσιμότητας μέσα από τον ισοσκελισμό της ετήσιας ζημιάς των 231 εκ. ευρώ εντός του 2011.
Βασικός στόχος μέσα από την αναδιοργάνωση της εταιρείας είναι η άμεση επίτευξη βιωσιμότητας μέσα από τον ισοσκελισμό της ετήσιας ζημιάς των 231 εκ. ευρώ εντός του 2011.
Με το σχέδιο προβλέπεται επίσης η ρύθμιση συσσωρευμένου χρέους της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς τον ΟΣΕ (539 εκ. ευρώ στο τέλος του 2009), άμεση αναδιάρθρωση της επιβατικής και εμπορευματικής τιμολογιακής πολιτικής με αυξήσεις στις τιμές των κομίστρων, περικοπή ατελειών, μειωμένων εισιτηρίων και εκπτώσεων, καθορισμός και οριοθέτηση μέγιστου ορίου καταβολής επιδοτήσεων έως και 50 εκ. ετησίως για το 2011-2013.
Σε ό,τι αφορά τον ΟΣΕ που συγχωνεύεται με τον ΕΔΙΣΥ προκειμένου να επιτευχθούν οικονομίες κλίμακας, με το σχέδιο νόμου ρυθμίζεται το χρέος του Οργανισμού με τη μεταφορά του στο ελληνικό Δημόσιο και αντιστάθμισμα την ανταποδοτική αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του ομίλου.
ΟΣΕ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Πού θα πάνε οι 2.351 εργαζόμενοι
Πού θα πάνε οι 2.351 εργαζόμενοι
Από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ προβλέπεται να αποχωρήσουν 751 εργαζόμενοι (45% των υφιστάμενων θέσεων), οι οποίοι θα προέρχονται από τους εξής τομείς:
- Τομέας έλξης: 120
- Σιδηροδρομική κίνηση: 380
- Οδικές μεταφορές: 30
- Διοίκηση: 140
- Ζυγιστές και φορτωτές: 81
Οι 1.600 εργαζόμενοι που θα αποχωρήσουν από τον ΟΣΕ (37% των υφιστάμενων θέσεων) θα προέρχονται από τους εξής τομείς:
- Σχεδίαση και διαχείριση δικτύου και εγκαταστάσεων: 520
- Συντήρηση τροχαίου υλικού: 380
- Τομέας διαχείρισης κυκλοφορίας: 330
- Διοίκηση: 370
ΤΟ ΝΕΟ ΔΙΚΤΥΟ
Περικοπές στα ζημιογόνα δρομολόγια
Περικοπές στα ζημιογόνα δρομολόγια
Χαρακτηριστική είναι η δήλωση του υπουργού Μεταφορών Δημήτρη Ρέππα, ο οποίος αναφερόμενος στο προωθούμενο νομοσχέδιο υπογράμμισε ότι «θα μπει τέλος στα "μαύρα βαγόνια" και στα "μαύρα κτίρια". Στα "μαύρα βαγόνια" που μετέφεραν εμπορεύματα και στα "μαύρα κτίρια" που ενοικιάζονταν εκτός εταιρικών συμφερόντων», αλλά και «σε εκπτώσεις, ύψους 85% για τη μεταφορά εμπορευμάτων σε βάρος του Οργανισμού και στις προκλητικές συμβάσεις που ανεβάζουν την ημέρα ανάπαυσης αντί των 24 ωρών σε 28 ώρες, καθώς και Κανονισμούς λειτουργίας που δεν ισχύουν πουθενά αλλού στην Ελλάδα και την Ευρώπη».
Ενδεικτική άλλωστε των προθέσεων της κυβέρνησης είναι και η δήλωση του γενικού γραμματέα Υποδομών, Χάρη Τσιόκα, ότι «ένας ελλειμματικός οργανισμός όπως ο ΟΣΕ, με 10 δισ. ευρώ και πλέον χρέος, με αυτό το πρόγραμμα εξυγιαίνεται. Μέσα στο 2011 με βάση το σχέδιο ο Έλληνας φορολογούμενος θα πάψει να πληρώνει το χρέος και το έλλειμμα».
Αναφορικά με το σιδηροδρομικό δίκτυο προβλέπονται περικοπές στα ζημιογόνα δρομολόγια. Το υπόλοιπο δίκτυο θα χωριστεί σε τέσσερις κατηγορίες με βάση την επιβατική κίνηση:
Στην πρώτη θα ενταχθεί όλο το κερδοφόρο κομμάτι Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη και θα περιλαμβάνει δρομολόγια που θα λειτουργούν κανονικά με πλήρες προσωπικό και συχνότητες.
Η δεύτερη θα λειτουργεί με περιορισμένο προσωπικό και θα εμφανίζει περιορισμένη κίνηση, ενώ σε αυτή θα ενταχθεί και το υπό κατασκευή δίκτυο.
Η τρίτη κατηγορία θα περιλαμβάνει το δίκτυο σε προσωρινή αναστολή λειτουργίας. Τα τμήματα αυτά θα συντηρούνται και θα επισκευάζονται, ενώ δρομολόγια σε αυτή την κατηγορία θα μπορούν να εκτελούν κατόπιν αιτήματός τους ιδιωτικοί φορείς ύστερα από σχετικό αίτημα.
Η τέταρτη κατηγορία περιλαμβάνει το καταργημένο δίκτυο, το οποίο δεν θα αποτελεί μέρος της σιδηροδρομικής υποδομής.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Αφήστε το σχόλιο σας πάντα με κόσμιο τρόπο, χωρίς κακές κουβεντούλες, γιατί θα σας μαλώσω.....
Αν βρίζετε ή είστε νευρασθενικοί αφήστε το καλύτερα!!
Ότι γράψτε τσάμπα ο κόπος, δεν πρόκειται να δημοσιευτεί. Όλα θα περνούν από έλεγχο....
"ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ"