Tη "συνταγή ΔΝΤ" των εκτεταμένων περικοπών θέτει σε εφαρμογή και το υπουργείο Παιδείας, ακολουθώντας το πρότυπο του "Καλλικράτη" στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, με συγχωνεύσεις τμημάτων και σχολών. Αξιοποιώντας ως άλλοθι τις διαπιστώσεις της Αρχής Διασφάλισης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (ΑΔΙΠ), η οποία στην έκθεσή της για το 2009 προχωρά στην.... .... καταγραφή γνωστών προβλημάτων της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, όπως η πολυδιασπορά των γνωστικών αντικειμένων, οι ασαφείς στόχοι κ.λπ., το υπουργείο βάζει πλώρη για εκτεταμένες συγχωνεύσεις και καταργήσεις τμημάτων, με στόχο τη μείωση των δαπανών για την Παιδεία.
Χαρακτηριστικό της "μνημονιακής" αντίληψης των επιχειρούμενων αλλαγών είναι ότι ως πρόβλημα επισημαίνεται ο μεγάλος αριθμός σπουδαστών σε σχέση με τον πληθυσμό της χώρας! Έτσι, με το τρίπτυχο λιγότερα ιδρύματα - λιγότεροι φοιτητές- λιγότερα έξοδα, το υπουργείο αναμένεται να προχωρήσει άμεσα τις αλλαγές, με ημερομηνία- κλειδί τις 25 Αυγούστου, οπότε και ανακοινώνονται τα αποτελέσματα των πανελλαδικών εξετάσεων. Σημειώνεται πως η ΑΔΙΠ αποτελεί "τέκνο" της εκτεταμένης αναδιάρθρωσης που επιχειρήθηκε τα προηγούμενα χρόνια στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ενώ στην έκθεση αξιολόγησης περισσότερα από τα μισά ιδρύματα αρνούνται να συμμετάσχουν. Σε κάθε περίπτωση, η έκθεση του 2009 προχωρά στην καταγραφή υπαρκτών προβλημάτων, όπως ότι πολλά είναι τα τμήματα, τα οποία παρότι δέχονται φοιτητές, δεν έχουν στοιχειώδη αριθμό μόνιμου προσωπικού και υποδομές, ότι αρκετά είναι τα τμήματα χωρίς συγκεκριμένο γνωστικό αντικείμενο και επαγγελματικά δικαιώματα, καθώς και ότι η γεωγραφική διασπορά σχολών και τμημάτων δεν έχει πραγματοποιηθεί με κριτήρια ποιότητας. Επιπλέον, σε προχθεσινή της συνέντευξη (Mega), η υπουργός χαρακτήρισε "ντροπή" για τη χώρα να απουσιάζουν οι μαθητές στο τέλος της χρονιάς, αξιοποιώντας το περιθώριο των 150 απουσιών, ανακοινώνοντας ότι προτίθεται να αλλάξει το "καθεστώς", μειώνοντας το όριο των απουσιών και απαιτώντας σοβαρή τεκμηρίωση γι αυτές. Σε αυτό το πλαίσιο, συναντήθηκε με την υπουργό Υγείας Μ. Ξενογιαννακοπούλου με επίκεντρο της συνάντησης τις «βεβαιώσεις» που δίνουν οι γιατροί για να δικαιολογήσουν τις απουσίες.
ΣΥΝ: Με διαδικαστικά μέτρα δεν λύνονται ουσιαστικά προβλήματα
"Είναι γνωστό ότι οι συχνές απουσίες των μαθητών και μαθητριών από το σχολείο, ιδίως στο επίπεδο του Λυκείου, συνδέονται με την ουσιαστική ακύρωση του μορφωτικού χαρακτήρα του και τη μετατροπή του σε 'προθάλαμο' των πανελλαδικών εξετάσεων", αναφέρει σε χθεσινή του ανακοίνωση το τμήμα Παιδείας του Συνασπισμού, σχολιάζοντας την πρόθεση της Α. Διαμαντοπούλου να προχωρήσει στη μείωση των απουσιών. Επισημαίνει εξάλλου πως "η ηγεσία του υπ. Παιδείας με διαδικαστικά μέτρα επιχειρεί να αντιμετωπίσει ουσιαστικά προβλήματα", καλώντας το υπουργείο να αντιμετωπίσει τα φαινόμενα, όπως η τυποποίηση της μαθησιακής διαδικασίας, η έλλειψη κινήτρων για μόρφωση, η ανία και η πλήξη, ακόμη και η κατάθλιψη "και όχι τα συμπτώματά τους".
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Αφήστε το σχόλιο σας πάντα με κόσμιο τρόπο, χωρίς κακές κουβεντούλες, γιατί θα σας μαλώσω.....
Αν βρίζετε ή είστε νευρασθενικοί αφήστε το καλύτερα!!
Ότι γράψτε τσάμπα ο κόπος, δεν πρόκειται να δημοσιευτεί. Όλα θα περνούν από έλεγχο....
"ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ"