Την ανάγκη να μην συμπεριληφθεί στη γενικότερη τάση περικοπής υπηρεσιών, η περίπτωση του σιδηροδρόμου στη δυτική Πελοπόννησο, επισημαίνει το Επιμελητήριο Μεσσηνίας με επιστολή του προς το υπουργείο Υποδομών.
«Είναι γεγονός ότι στην Πελοπόννησο σήμερα ο σιδηρόδρομος υπολειτουργεί. Οι ευκαιρίες αναζωογόνησής του, όμως, μεσοπρόθεσμα είναι.... .... σημαντικές εάν κάποιος λάβει υπόψη του τις δομικές αλλαγές των συστημάτων μεταφορών διεθνώς και ειδικότερα στο γεωπολιτικό πλαίσιο της ευρύτερης περιοχής της νοτιοανατολικής Ευρώπης και ανατολικής Μεσογείου.
Επομένως, παρουσιάζεται το εξής παράδοξο φαινόμενο: η παρούσα κατάσταση λειτουργίας του σιδηροδρόμου, αλλά και του συνολικού μεταφορικού συστήματος, στην περιοχή είναι αντιδιαμετρικά αντίθετη σε σχέση με τις πραγματικές ευκαιρίες, προοπτικές λειτουργίας και εμβέλεια του συστήματος στο βραχυμεσοπρόθεσμο μέλλον.
Λαμβάνοντας συνδυασμένα υπόψη το ρόλο της Πάτρας και τις βραχυπρόθεσμες προοπτικές της Καλαμάτας, αναδεικνύεται ένας συγκοινωνιακός άξονας Πάτρας-Καλαμάτας με ιδιαίτερα αυξημένη σημασία στο άμεσο μέλλον. Η σημασία του έγκειται στο ότι θα προορίζεται να συνδέσει τις μεταφορικές αλυσίδες του Αδριατικού- Ιονίου άξονα με αυτές της νοτιοανατολικής Μεσογείου, που σήμερα λειτουργούν ανεξάρτητα και αποσπασματικά.
Ο άξονας αυτός έχει προοπτικές αναγωγής του σε συνδετήριο κλάδο δύο σημαντικών υποαγορών των μεταφορών και αυτός ο άξονας δεν μπορεί παρά να είναι και οδικός και σιδηροδρομικός», σημειώνει το Επιμελητήριο.
Τέλος, το Επιμελητήριο αναφέρει ότι η ανάπτυξη της συνδυασμένης μεταφοράς έχει τις προϋποθέσεις προσέλκυσης νέων επενδύσεων και οικονομικών δραστηριοτήτων σχετικών με τη διαμετακόμιση, την οργάνωση του μεσογειακού εμπορίου, την τυποποίηση προϊόντων, τη συναρμολόγηση και τελειοποίηση τελικών προϊόντων, φαινόμενα που ήδη έχουν παρατηρηθεί σε αντίστοιχες περιοχές διεθνώς.
«Είναι γεγονός ότι στην Πελοπόννησο σήμερα ο σιδηρόδρομος υπολειτουργεί. Οι ευκαιρίες αναζωογόνησής του, όμως, μεσοπρόθεσμα είναι.... .... σημαντικές εάν κάποιος λάβει υπόψη του τις δομικές αλλαγές των συστημάτων μεταφορών διεθνώς και ειδικότερα στο γεωπολιτικό πλαίσιο της ευρύτερης περιοχής της νοτιοανατολικής Ευρώπης και ανατολικής Μεσογείου.
Επομένως, παρουσιάζεται το εξής παράδοξο φαινόμενο: η παρούσα κατάσταση λειτουργίας του σιδηροδρόμου, αλλά και του συνολικού μεταφορικού συστήματος, στην περιοχή είναι αντιδιαμετρικά αντίθετη σε σχέση με τις πραγματικές ευκαιρίες, προοπτικές λειτουργίας και εμβέλεια του συστήματος στο βραχυμεσοπρόθεσμο μέλλον.
Λαμβάνοντας συνδυασμένα υπόψη το ρόλο της Πάτρας και τις βραχυπρόθεσμες προοπτικές της Καλαμάτας, αναδεικνύεται ένας συγκοινωνιακός άξονας Πάτρας-Καλαμάτας με ιδιαίτερα αυξημένη σημασία στο άμεσο μέλλον. Η σημασία του έγκειται στο ότι θα προορίζεται να συνδέσει τις μεταφορικές αλυσίδες του Αδριατικού- Ιονίου άξονα με αυτές της νοτιοανατολικής Μεσογείου, που σήμερα λειτουργούν ανεξάρτητα και αποσπασματικά.
Ο άξονας αυτός έχει προοπτικές αναγωγής του σε συνδετήριο κλάδο δύο σημαντικών υποαγορών των μεταφορών και αυτός ο άξονας δεν μπορεί παρά να είναι και οδικός και σιδηροδρομικός», σημειώνει το Επιμελητήριο.
Τέλος, το Επιμελητήριο αναφέρει ότι η ανάπτυξη της συνδυασμένης μεταφοράς έχει τις προϋποθέσεις προσέλκυσης νέων επενδύσεων και οικονομικών δραστηριοτήτων σχετικών με τη διαμετακόμιση, την οργάνωση του μεσογειακού εμπορίου, την τυποποίηση προϊόντων, τη συναρμολόγηση και τελειοποίηση τελικών προϊόντων, φαινόμενα που ήδη έχουν παρατηρηθεί σε αντίστοιχες περιοχές διεθνώς.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Αφήστε το σχόλιο σας πάντα με κόσμιο τρόπο, χωρίς κακές κουβεντούλες, γιατί θα σας μαλώσω.....
Αν βρίζετε ή είστε νευρασθενικοί αφήστε το καλύτερα!!
Ότι γράψτε τσάμπα ο κόπος, δεν πρόκειται να δημοσιευτεί. Όλα θα περνούν από έλεγχο....
"ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ"