Φίλοι που μας παρακολουθούν

Μιλήστε μας εδώ, λέγοντας ένα γεια....

Πατήστε για είσοδο στο Chat

Πέμπτη, 21 Φεβρουαρίου 2013

Περιφερειακό Θέατρο Καλαμάτας: Ημερίδα «Θέατρο και Εκπαίδευση»

Η Κοινωφελής Επιχείρηση ΦΑΡΙΣ του Δήμου Καλαμάτας και το ΔΗΠΕΘΕ Καλαμάτας, σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μεσσηνίας, οργανώνουν ημερίδα με θέμα «Θέατρο και Εκπαίδευση» το Σάββατο 23 Φεβρουαρίου και ώρα 10:00  έως 14:30 στην Κεντρική Σκηνή του ΔΗΠΕΘΕΚ.
Στην ημερίδα θα συμμετάσχουν....
τόσο άνθρωποι του θεάτρου όσο και εκπαιδευτικοί που ασχολούνται με την θεατρική εκπαίδευση
Στόχος είναι η αναζήτηση της διεύρυνσης των πρακτικών του θεάτρου στην ενίσχυση του εκπαιδευτικού έργου.

Ημερίδα: Θέατρο και Εκπαίδευση

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 23/2/2013

09:30-10:00 Προσέλευση – Εγγραφές

10:00-10:10 Χαιρετισμοί

Πρώτη Συνεδρία, Προεδρεύων Μάριος Αθανασόπουλος

10:10-10:25 Παρέμβαση στο σχολείο

Νίκος Ξανθούλης Διευθυντής ΔΗΠΕΘΕ Καλαμάτας

ΠΕΡΙΛΗΨΗ: Ένα πρωί μια ομάδα «τρελαμένων καλλιτεχνών» εμφανίζεται στο σχολείο. Ή αλλιώς: η απαξίωση της τέχνης στην ελληνική κοινωνία και η αναίρεση τέτοιων ιδεοληψιών μέσω της ενεργητικής - επιθετικής παρέμβασης των καλλιτεχνών στο χώρο των εκκολαπτόμενων πολιτών.  
email:

10:25-10:40 Σκηνοθετώντας ερασιτέχνες – σκηνοθετώντας επαγγελματίες

Κώστας Κατσουλάκης, Σκηνοθέτης

ΠΕΡΙΛΗΨΗ: Η χαρά της θεατρικής πράξης δεν ανήκε ποτέ ολοκληρωτικά στους επαγγελματίες.

Στο Αρχαίο Δράμα, εξάλλου, τον 5ο αιώνα, επαγγελματίες ηθοποιοί και απλοί πολίτες συμμετείχαν με πάθος στη θεατρική διαδικασία. Συμπεράσματα από μια πολυετή εργασία με τους μεν αλλά και τους δε. 
email:

10:40-10:55 Πρόχειρη θεατρική παραγωγή, χαραγμένη στα θρανία

Τζιάλλα Χριστίνα Θεατρολόγος

ΠΕΡΙΛΗΨΗ: Είναι γραμμένα στα παλιά μας τα θρανία. Αναμεμειγμένα με τη σκόνη του χρόνου και την κιμωλία, τα αφανή αριστουργήματα μας «μακιγιάρουν», «πουδράρουν», «μουτζουρώνουν» την φιγούρα του δασκάλου. Παραγωγική διαδικασία για κριτική σκέψη.  
email:

10:55-11:10 Σε Μια Πράξη

Λένα Γεωργιάδου

Σκηνοθέτης, Θεατρική Συγγραφέας

ΠΕΡΙΛΗΨΗ: Ιδέες, σκέψεις και προβληματισμοί πάνω σε μια παραγγελία για θεατρικό έργο με αντικείμενο την Ιστορία του θεάτρου. Αν επεκτείναμε τον τίτλο θα λέγαμε «Όλο το Θέατρο σε μια Πράξη μέσα στην Τάξη».  
email:

11:10 -11:40 Συζήτηση – Στρογγυλή τράπεζα επί της πρώτης συνεδρίας  
11:40-12:00 Διάλειμμα

Δεύτερη Συνεδρία, Προεδρεύων, Εισηγητής Στρογγυλής τράπεζας, Δημήτρης Σαρρής Yπ. Σχ. Δρ. Δ.Π.Ε. Μεσσηνίας email:messinia@sch.gr

12:00-12:15 «Πολύς ο Διόνυσος παρ’ ημίν βακχεύει» ή

«περιαιρεθήναι βουλόμεθα… προπάντων του βδελυκτού Διονύσου»; Το θέατρο από την Αρχαιότητα στο Βυζάντιο και τα νεώτερα χρόνια.

Συνέχειες και ασυνέχειες.

Μάριος Αθανασόπουλος Υπ. Σχ. Δραστ. Δ.Δ.Ε. Μεσσηνίας

ΠΕΡΙΛΗΨΗ: Το πέρασμα από την Αρχαιότητα στο Βυζάντιο και τα νεώτερα χρόνια υπήρξε για το θέατρο κομβικής σημασίας __________περίοδος. Για πρώτη φορά εισάγεται μια δυσπιστία απέναντι στο θέατρο και τους συντελεστές του που φτάνει τα όρια της αντιπαλότητας. Εν τέλει το θέατρο επιβιώνει, όντας συνδεδεμένο με αρχέγονες διαδικασίες και συμπεριφορές, αφήνοντας όμως ως τις μέρες μας μια δυσπιστία για το «σανίδι» και τους υποκριτές-ηθοποιούς. 
email: mathan1@otenet.gr

12:15-12:30 Το Θεατρικό παιχνίδι και ο δάσκαλος σαν εμψυχωτής

Δημήτρης Δημητρίου Εκπαιδευτικός Θεατρικής Αγωγής

ΠΕΡΙΛΗΨΗ: η ψυχή του θεατρικού παιχνιδιού είναι ο εμψυχωτής – δάσκαλος. Δεν επιβάλλει αλλά συντονίζει, δημιουργεί με τα παιδιά. Βασική προϋπόθεση είναι να μπορεί να αφήσει ελεύθερο το σώμα του, να απελευθερωθεί από τις συστολές του. Να σταθεί στα παιδιά σαν ίσος προς ίσο, να είναι οικείος και ανθρώπινος. Δημιουργώντας ουσιαστική σχέση με τα παιδιά, τους παρέχει το αίσθημα της ασφάλειας ώστε να εκφραστούν αβίαστα, να απελευθερωθούν και να δημιουργήσουν συλλογικά.  
email: dimelka@sch.gr

12:30-12:45 Θέατρο στο σχολείο. Προβληματισμοί και προοπτικές

Χριστίνα Δίμιζα Εμψυχώτρια - Εκπαιδευτικός

ΠΕΡΙΛΗΨΗ: Πώς μπορεί το θέατρο να μπει στο σχολείο; Ποιοι προβληματισμοί πρέπει να αγγίξουν τους εκπαιδευτικούς και ποιες προοπτικές μπορούν να υπάρξουν από τη γόνιμη συνεργασία ανάμεσα στο σχολείο και το θέατρο;

email:dimizax@gmail.com

12:45-13:00 Το Θέατρο ως μέθοδος επικοινωνίας:

Τα παιδιά κοινωνούν και μαρτυρούν το λόγο του Αριστοφάνη

Εύη Δημητροπούλου Εκπαιδευτικός Θεατρικής Αγωγής

ΠΕΡΙΛΗΨΗ: Μικρό χρονικό της παράστασης των Ορνίθων του Αριστοφάνη που παρουσιάστηκε στο εκκλησιαστήριο της αρχαίας Μεσσήνης τον Ιούνιο του 2012 από τους μαθητές της ΣΤ΄ του 2ου Δημοτικού Μεσσήνης. Πως η διαδικασία πυροδότησε στην φετινή χρονιά θεατρικές και κοινωνικές δράσεις στους μαθητές της Ε΄ με θέμα Όρνιθες 50 χρόνια μετά. email: evidimitropoulou1@yahoo.gr

13:00-13:15 Το θέατρο και στην τάξη της δεύτερης ξένης γλώσσας

Sylvie Dufresn Εκπαιδευτικός Γαλλικής Γλώσσας

ΠΕΡΙΛΗΨΗ: Με αφορμή το Διαγωνισμό της Γαλλοφωνίας του Γαλλικού Ινστιτούτου της Αθήνας (www.ifa.gr) φτιάξαμε εξ ολοκλήρου μια μικρής διάρκειας θεατρική παράσταση με την 5η τάξη του Δημοτικού Σχολείου του Χαρακοπιού. Ήταν μία πολύ αυθόρμητη και ταπεινή στην εμφάνισή της παράσταση, αλλά με τεράστια οφέλη σε πολλούς τομείς.  
email: sylvie.dufresne67@gmail.com

13:15-13:30 «Θεατροπαιχνίδι», η χαρά της συμμετοχής, της

ελεύθερης έκφρασης, της επικοινωνίας

Ελένη Μαχαίρα Δασκάλα

ΠΕΡΙΛΗΨΗ: Βιωματικά Παιχνίδια στην τάξη με σκοπό την εμψύχωση και το δέσιμο της ομάδας, την επίλυση συγκρούσεων, ανάπτυξη εμπιστοσύνης, αυτοεκτίμησης, αυτογνωσίας, βελτίωση κοινωνικών δεξιοτήτων, Έκφραση – Επικοινωνία – αλληλεπίδραση – διεκδίκηση – όρια- χαλάρωση.email:meleni963@yahoo.gr

13:30-13:45 Θεατρική Αγωγή στο Δημοτικό Σχολείο:

Σχολική Γιορτή – Θεατρική παράσταση

Άννα Ρεσβάνη Εκπαιδευτικός Θεατρικής Αγωγής

ΠΕΡΙΛΗΨΗ: Πως οργανώνεται μια σχολική γιορτή και μια θεατρική παράσταση στο σχολείο (επιλογή έργου, ρόλων, μουσική, κίνηση, σκηνικά, κοστούμια, χρονική διάρκεια, χρονοδιάγραμμα προετοιμασίας).

email: anna.resvani@yahoo.gr

13:45-14:15 Συζήτηση - Στρογγυλή Τράπεζα με εισήγηση: Από τις Ομάδες Εργασίας ως τις δια-σχολικές δράσεις και από τα

αποθετήρια – δίκτυα ως τα επιμορφωτικά Βιωματικά Εργαστήρια: Οι σχολικές δραστηριότητες θεάτρου.

14:15-14:20 Λήξη Εργασιών Ημερίδας

14:20-14:30 Παραλαβή Βεβαιώσεων Παρακολούθησης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αφήστε το σχόλιο σας πάντα με κόσμιο τρόπο, χωρίς κακές κουβεντούλες, γιατί θα σας μαλώσω.....
Αν βρίζετε ή είστε νευρασθενικοί αφήστε το καλύτερα!!
Ότι γράψτε τσάμπα ο κόπος, δεν πρόκειται να δημοσιευτεί. Όλα θα περνούν από έλεγχο....
"ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ"